Ačkoliv se na začátku pandemie zdálo, že firmy hodí udržitelné projekty za hlavu, opak je pravdou. Firmy si během rok a půl trvající pandemie srovnaly priority a potřeba chovat se udržitelně sílí napříč ekonomikami.

Přestože hygienické standardy výrazně vzrostly, firmy hledají cesty, jak i při nárůstu jednorázových obalů redukovat emise oxidu uhličitého. A velcí hráči ví, že musí podporovat ty malé.

„Zákazník se během pandemie změnil. Začíná si vážit svého zdraví,“ vysvětluje Klára Beňačková, finanční ředitelka společnosti Kaufland. „Z výzkumů vyplývá, že lidé se stále více zajímají o to, jak se firmy chovají k životnímu prostředí nebo co dělají v sociální oblasti,“ potvrzuje Eva Bučová, vedoucí komise pro udržitelnost v bance ING.

Na druhou stranu však stále existuje propast mezi tím, co zákazníci reálně dělají, a dělat by chtěli, shodly se obě v BrandVoice podcastu Forbesu.

Klára Beňačková zmiňuje, že Kaufland například přestal balit okurky do plastu a jen tím ušetří ročně několik desítek tun tohoto materiálu. Spoustu opatření však podle ní zákazník nevidí. Ať už jde o rekuperaci energie na prodejnách, instalaci fotovoltaických panelů na střechách prodejen, splachování dešťovou vodou nebo instalaci perlátorů, které šetří spotřebu vody.

„S obrovským úspěchem se u zákazníků setkal projekt komunitních zahrad,“ podotýká Beňačková. A dodává, že řetězec také mění přístup k regionálním dodavatelům. Její slova potvrzuje i Eva Bučová. „Napříč trhy i regiony vidíme snahu velkých řetězců navyšovat kontrakty s malými dodavateli,“ doplňuje.

Jak ovlivňuje celý trh regulace? Jak mohou technologie pomoci snížit množství vyhozených potravin? A skutečně zákazník hledí primárně na cenu? Pro které zákazníky je dopad na životní prostředí důležitý? Nejen o tom je další díl BrandVoice podcastu.

——————————————————————————————————————————————————

Podcast je součástí seriálu, který vznikl ve spolupráci s bankou ING. Ta se snaží v rámci své celosvětové kampaně „Do Your Thing“ maximálně podpořit odvážné firmy, které svým přístupem k principům ESG, udržitelnosti a cirkulární ekonomice mění trendy, perou se s legislativou, předsudky i nedůvěrou zákazníků a vyšlapávají cestu pro zbytek českého trhu.