Když Aaron Jagdfeld nastoupil do funkce CEO výrobce generátorů Generac, společnost měla problém udržet se při životě. Teď, po pandemii a nekončící šňůře extrémního počasí, jen těžko stíhá uspokojovat poptávku. A připravuje se na novou budoucnost.

V roce 2008 to pro Generac nevypadalo dobře. Firmu s devětačtyřicetiletou historií, která vyrábí záložní generátory na zemní plyn, koupila několik let předtím newyorská soukromá společnost CCMP Capital.

Aby CCMP mohla odkoupit sedmdesátiprocentní podíl jednaosmdesátiletého zakladatele firmy se sídlem v Milwaukee, která tehdy měla tržby jen 700 milionů dolarů, zadlužila se na 1,4 miliardy dolarů. Načasování bylo nejhorší možné.

V letech 2006 a 2007 se totiž pevninskou částí USA prohnal jen jeden jediný hurikán, přičemž hurikány jsou obecně zásadním hnacím motorem pro prodeje záložních generátorů. Aby toho nebylo málo, přišla hypoteční krize a s ní spojené období velké recese, což znamenalo snížení příjmů společnosti Generac o třetinu.

Forbes Digital Premium