George Clooney se svým parťákem z byznysu Randem Gerberem nikdy nezamýšleli, že rozjedou firmu na výrobu oblíbené mexické pálenky tequily. Jenže když stavěli své rekreační vily téměř na cípu kalifornského poloostrova Cabo San Lucas, často navštěvovali Mexiko – a tudíž i pili tequilu.
„To, co děláte v Mexiku, je, že pijete hodně tequily,“ říká Gerber pro americkou televizi CNBC. „Po několika měsících, během kterých jsme vyzkoušeli mnoho značek, se na mě George otočil a povídá: Proč si neuděláme svou vlastní? Takovou, která nám bude perfektně chutnat?“
A přesně na to se oba vrhli. Přizvali ještě svého známého Michaela Meldmana a vytvořili značku Casamigos Tequila.
Tříčlenný tým tak založil destilérku v mexické provincii Jalisco a snažil se vypálit přesně to, co hledal. „Bylo důležité, aby tequila měla perfektní chuť a nebyla ostrá,“ vysvětluje Gerber. „Chtěli jsme ji takovou, abychom ji mohli pít čistou. Takovou, kterou bychom mohli pít celý den i noc, a ráno bychom neměli kocovinu,“ dodává.
„Tequila parťáci“ Rande Gerber (vlevo) a George Clooney. Foto: Casamigos Tequila
Po měsících budování destilérky, ochutnávání a bádání nad novou tequilou se konečně dočkali. „George otevřel vzorkovou lahev, nalil sklenku mně i sobě a společně jsme ji ochutnali. Oba jsme na sebe hleděli a shodně si mysleli – to je ono,“ vzpomíná Gerber.
Casamigos, což se dá volně přeložit jako „dům přátel“, ale nikdy neměla být firmou určenou pro veřejnost. První dva roky se tato tequila pila jen mezi rodinami obou hlavních představitelů nové značky.
„Nechtěli jsme do tohoto byznysu vstupovat. George je herec a režisér, já zase vlastním restaurace a nechtěl jsem se rozkročit do dalšího segmentu,“ říká Gerber. Jenže jednoho dne zavolali přímo z mexické destilérky. „Máme tu problém. V posledních dvou letech jsme vám každý rok poslali něco kolem tisíce lahví tequily. Ať už vše vypijete nebo prodáváte, nemůžeme to dál vydávat za vzorky. Musíte si zařídit licenci a dělat to tak jako všichni.“
Dvojice přátel si brzy uvědomila, že vlastně nemá na výběr. Věděli, že se své tequily rozhodně nechtějí vzdát. „Chtěli jsme ji pít i nadále,“ řekl Gerber. Casamigos Tequila se poprvé začala dodávat na trh v roce 2013.
Pozvolný vývoj nové značky tequily měl jednu velkou výhodu – zakládání nové firmy nebylo tak stresující. „Prostě jsme chtěli tu nejlepší tequilu pro sebe, takže když se vše přetočilo do byznysu, bylo vše jednodušší, jelikož jsme neřešili, jestli a jak velký úspěch to bude.“
George Clooney se s Randem Gerberem rozhodli, že zatím nebudou zveřejňovat tržby ani objemy prodejů Casamigos. „Nyní jsme nejrychleji rostoucí prémiová značka tequily v zemi,“ uvádí Gerber namísto statistik.
A klíč k úspěchu? Podle Gerbera jde hlavně o to, zaměřit se na to, co je uvnitř lahve, namísto samotné lahve nebo značky. „My sice máme laciné lahve, ale uvnitř je tequila nejlepší kvality,“ uzavírá.