Světově uznávaný japonsko-americký hudebník a producent Steve Aoki se stal jednou z hlavních tváří oslav 10. výročí značky IQOS z portfolia společnosti Philip Morris. Kromě svého vystoupení vytvořil Aoki unikátní design limitované edice zařízení pro zahřívaný tabák Iluma a Iluma One a také kolekci zimních bund, jejichž výplň tvoří z většiny recyklované tabákové náplně.
Na symbolu udržitelnosti a inovace, na kterých značka dlouhodobě staví, se podíleli i Češi. Na výrobě kolekce o tisícovce kusů totiž společnost spolupracovala s českou firmou Lavaris.
Bunda kombinuje tyrkysovou podšívku s nepromokavým vnějškem, výrazným detailem je svítící logo Steva Aokiho na hrudi a kapsa navržená přímo pro bezdýmné zařízení. Každou bundu tvoří více než tisíc bezdýmných náplní právě českých spotřebitelů zapojených do programu sběru náplní. Každá z bund je očíslovaná.
Česká inovace v hlavní roli
Přístup k recyklaci tabákových náplní ukazuje, jak se daří spojovat udržitelnost s inovacemi. Program, který společnost Philip Morris v Česku a na Slovensku spustila před dvěma lety, vyzývá dospělé spotřebitele, aby vraceli použité náplně na sběrná místa, kde se zpracovávají na další využití.
Důkazem úspěchu je 2,7 tuny materiálu, které se průměrně každý měsíc sesbírají v Česku a na Slovensku. Právě z těchto náplní vznikají nejen zimní bundy, ale díky spolupráci se slovenským partnerem Reneso například i pelety pro asfaltové směsi.
Za těmito programy stojí nejen inovace, ale také strategické partnerství s vědeckými a průmyslovými institucemi.
„Spolupracujeme také s univerzitami, jmenovitě například s chemickou fakultou brněnské VUT, s níž jsme testovali recyklační potenciál našeho produktu a která nám také pomohla pokročit při dolaďování materiálu pro výplň bund,“ popisuje Karolina Nováková z Philip Morris ČR dlouhodobé projekty v oblasti produktové udržitelnosti.
Globální vize: Svět bez cigaretového kouře
Philip Morris dlouhodobě usiluje o transformaci tabákového průmyslu směrem k bezdýmným alternativám. Produkty jako IQOS nebo VEEV, které dnes využívají čtyři desítky milionů dospělých po celém světě, tvoří stále větší část příjmů společnosti.
V roce 2030 by dvě třetiny čistých příjmů měly pocházet právě z těchto alternativ. Na klíčových trzích v pětadvaceti zemích světa, včetně Česka, již dnes bezdýmné produkty překonávají v tomto ohledu klasické cigarety.