Americká společnost patřící pod křídla Alphabetu je jednou z těch, které se často dostávají do střetu zájmů s vyššími orgány kvůli svému přístupu k uživatelským datům. Od loňského roku, kdy Google oznámil, že plánuje koupit výrobce fitness hodinek Fitbit, čelí podezření z možného využití získaných dat k cílení personalizované reklamy.
V návaznosti na to se Evropská komise rozhodla, že zahájí hloubkové vyšetřování plánované akvizice s cílem zjistit, zda je dohoda bezpečná a v zájmu všech uživatelů. „Data shromážděná prostřednictvím náramků by mohla dávat značnou výhodu ve světě online reklamy,“ napsala včera Evropská komise v oficiální tiskové zprávě.
„Google by tím rozšířil své výhody v personalizaci jím zobrazovaných reklam a pro soupeře by bylo obtížnější se reklamám Googlu přizpůsobit,“ uvádí se dále ve zprávě. Pro kalifornského obra, patřícího do čtyřky největších technologických firem, je přitom zmiňovaný obchod jedním z největších v jeho historii vůbec a zároveň velkým krokem k vytvoření cesty do oblasti fitness náramků a hodinek, do které sám ještě nepronikl.
Firma, která od loňského roku plánuje koupit předního světového výrobce fitness náramků a hodinek za 2,1 miliardy dolarů, však jakékoli podobné záměry popírá – a naopak v reakci slibuje, že získaná zdravotní data k cílení reklam využívat nebude.
Podrobněji se k záležitosti na firemním blogu vyjádřil i Rick Osterloh, vrchní viceprezident pro zařízení a služby Googlu. Mimo jiné ujišťuje uživatele, že jako u všech zařízení od Googlu budou mít i zde možnost přizpůsobení nastavení ohledně prohlížení, přesouvání i mazání svých dat.
Google rozhodně není sám, kdo čelí tlaku nedůvěry směřované ze strany Spojených států i Evropy. Koneckonců to dokazuje i nedávné slyšení čtyř CEO technologických gigantů, které probíhalo minulý týden před americkými zákonodárci. Vedle šéfů Facebooku, Applu a Amazonu vysvětloval své monopolní praktiky právě i CEO Googlu, potažmo Alphabetu, Sundar Pichai.