Evropská komise spolu s úřady na ochranu spotřebitele daly americké internetové společnosti Google dva měsíce na to, aby zlepšila vyhledávání hotelů a letů. Technologický obr musí rovněž vysvětlit, jak výsledky hledání řadí. Jinak hrozí sankce.
„Spotřebitelé v EU nemohou být při plánování dovolených uváděni v omyl. Musíme jim umožnit, aby se mohli rozhodovat na základě transparentních a nezaujatých informací,“ řekl podle agentury Reuters evropský komisař pro spravedlnost Didier Reynders.
Google v reakci uvedl, že vítá dialog, a ubezpečil, že s Evropskou komisí a spotřebitelskými úřady úzce spolupracuje. Ty si vyhradily, že pokud jeho návrhy na zlepšení nebudou dostatečné, budou se věcí dále zabývat a mohou přijít i se sankcemi.
Konečné zobrazované ceny by měly zahrnovat poplatky nebo daně, které se dají předem vypočítat. Referenční ceny používané k výpočtu propagovaných slev by se měly dát jasně rozpoznat, uvedl evropský zastřešující úřad spolu s belgickým a nizozemským úřadem na ochranu spotřebitele. Podle jejich zjištění měli u Googlu v některých případech více práv obchodníci než spotřebitelé.