Technologičtí giganti nadále posilují a v žebříčku nejhodnotnějších značek světa za loňský rok, který sestavili kolegové z amerického Forbesu, jim náleží nejvíce příček. Stejně jako v roce 2019 dominuje trojka Apple, Google a Microsoft, k nimž se přibližuje Amazon.
Online obchod nejbohatšího člověka planety Jeffa Bezose loni zvýšil svou hodnotu o čtyřicet procent na více než 135 miliard dolarů. Těžil mimo jiné z toho, že lidé po celém světě v důsledku různých obdob lockdownů nakupovali prostřednictvím internetu více než kdy dříve.
Vůbec nejvíce z velkých společností však na pandemii vydělal Netflix, jehož filmotéka se stala pro mnohé stěžejní náplní dne. Jeho hodnota vzrostla o 72 procent na 26,7 miliardy dolarů, což jej posunulo na 26. příčku. Naopak nejvýraznější pokles zaznamenal Facebook, který přišel o 21 procent. Přesto mu se 70,3 miliardy dolarů náleží páté místo.
Forbes US se při sestavování pravidelného žebříčku nejcennějších značek řídí vlastní metodologií. V potaz bere například tržby a příjmy před zúročením a zdaněním za dané období, průměr téhož zisku v posledních třech letech, ale také role firem v jednotlivých odvětvích.