Zatímco mamutí pozice Microsoftu se začíná vyplácet i v internetové reklamě, bývalý Twitter je dnes nejrychlejší sociální sítí. Jak to mění pravidla reklamy na těchto platformách vysvětluje šéf české pobočky globální sítě Aleph Petr Touš.
Mnozí z nás už reklamu na sociálních sítích nevnímáme. Nebo o tom možná ani nevíme. Ona tam ale je – a jde o zlatý grál marketingu. Tradiční média o inzerci přicházejí čím dál víc a inzerenti se vrhají do webového sociálního oceánu. Jejich lodivodem je i globální firma Aleph, jejíž české pobočce šéfuje Petr Touš.
„Zastupujeme více než pětačtyřicet platforem. Fungujeme jako jejich prodloužená ruka tam, kde nemají přímé zastoupení. Naším úkolem je přivádět jim inzerenty a pomáhat těm dosavadním. A poskytnout firmám, které chtějí na daných sítích inzerovat, všechna data potřebná pro úspěšnou kampaň,“ popisuje.
Dominantní postavení má sice Google, ale Microsoft Advertising podle Touše výrazným způsobem roste. „Se svými strategickými investicemi do OpenAI a lidmi za ChatGPT úspěšně ovládl trend umělé inteligence. V Česku má třeba na desktopu tržní podíl kolem osmi procent, ještě před půl rokem to bylo méně,“ vypočítává Touš.