Ačkoli pro nás je tahle žlutočervená restaurace pořád tak trochu symbolem Ameriky i rychlého občerstvení jako takového, doma za velkou louží pozice McDonald’s už tak neotřesitelná není.
Právě naopak, řetězci se, zdá se, doma daří čím dál tím hůř. Výdělky amerických restaurací vytrvale klesají, platy zaměstnanců podle nařízení vlády stoupají a lidé stále častěji chodí jíst jinam – do specializovaných franšíz, jako jsou třeba Taco Bell nebo Chipotle.
Nesnáze McDonald’s jsou tak velké, že se řetězec nyní rozhodl zavřít skoro dvě stovky svých amerických provozoven. Podle Washington Post to bude poprvé po 40 letech, co se v Americe víc restaurací zavře, než otevře (zavřít se jich má 184 a otevřít 125).
Čtěte také: Videohry a chytré objednávky. McDonald’s bojuje s propadem tržeb a zahajuje omlazovací kúru
Ronald McDonald se ale nevzdává a s propadem tržeb a stále atraktivnější konkurencí se snaží bojovat – testuje nové produkty, služby nebo aplikace pro své zákazníky. Některé z nich neznějí vůbec špatně, a tak můžeme doufat, že se uchytí i u nás. Tohle je 5 nejzajímavějších, které popsal magazín Entrepreneur.
- Nová mobilní aplikace
Snaha nalákat lidi i na něco jiného než na hamburgery (mimochodem, to je jeden z často citovaných důvodů problémů McDonald’s – že se snaží mít příliš širokou nabídku, od salátů po zákusky). Tahle aplikace se zatím testuje pouze v San Diegu, a když si přes ni lidé koupí pět káv, dostanou pátý nápoj zdarma.
Nový CEO McDonald’s Steve Easterbrook řekl, že McDonald’s se svou stávající aplikací zaostává a snaží se ji vylepšit, a tohle je pilotní projekt. Lidé v ní uvidí, kde jsou jaké provozovny, nutriční hodnoty nabízených jídel. Přes aplikaci ale nepůjde vyřizovat objednávky (umožní jenom předobjednávání) ani platit.
- Obsluha
Chodit s táckem a hledat místo k sezení není nic moc. Ve vybraných restauracích si tak budou zákazníci moct objednávat přímo od stolu. A to pomocí dotykové obrazovky, kde si vyberou oblíbené jídlo, a obsluha jim ho přinese. Úplná novinka to ale není, funguje totiž už v Austrálii, Německu nebo Francii.
Čtěte také: Příběh Raye Kroce: Jak český emigrant před 60 lety založil McDonald’s
- Snídaně po celý den
Ne každý vstává a snídá brzy po ránu – někdo jde k ránu teprve spát. Toho si je McDonald’s už moc dobře vědom, a proto se proslýchá, že bude v USA nabízet snídaňová meníčka po celý den.
Vývoj akcií McDonald’s.
- Donáška do domu
Cheeseburger do domu vám donesou od května v New Yorku, kde se McDonald’s spojil s roznáškovou službou Postmates. Donášku až domů zkoušejí v USA i konkurenti – Chipotle, Taco Bell, a dokonce i Starbucks.
- Nová platforma „TasteCrafted Burgers“
Taky jste si říkali, že byste na Big Macu něco vylepšili? V Americe to teď jde, prostřednictvím téhle platformy si můžou lidé v Atlantě, Portlandu a Kalifornii vytvořit hamburgery podle sebe – od housky přes výběr masa až po doprovodné ingredience.
Pokud máte McDonald’s a jeho hamburgery rádi, nezbývá než doufat, že mu tahle strategie vyjde.