Téměř tři roky, co vede český Kaufland, se rozhovorů spíše stranil. Pro Forbes se ale Němec Stefan Hoppe rozmluvil. O chodu firmy v pandemických časech, svém vztahu k Čechům i o tom, proč tuzemská potravinářská dvojka nikdy nemůže přestat vydávat slevový leták.
Kdyby se věci děly, jak si člověk naplánuje, následující řádky by vypadaly úplně jinak. Dost možná by ani nevznikly. Jejich hlavní aktér by totiž místo čtyřiadvaceti tisíc zaměstnanců kočíroval stovky tun železa na kolejích.
Přání stát se strojvedoucím, které Stefan Hoppe v mládí jednu dobu měl, ale zůstalo nevyslyšeno, stejně jako několik předchozích proseb autora tohoto textu o setkání s ním.
Když zrovna šéf jednoho z největších obchodních řetězců u nás kvůli nařízením české vlády nevězel odstřihnutý v rodném Německu, objevila se další opatření, na něž hypermarket musel pohotově reagovat, a tak rozhovor pro Forbes nahradilo mimořádné jednání boardu.
Mezitím uběhl téměř rok a půl, během nějž Kaufland nedobrovolně přepustil pozici tuzemské potravinářské jedničky Lidlu, spadajícímu rovněž do skupiny Schwarz.
Stále mu však náleží klíčová role, která ještě zesílila v nejhorších epidemických časech, kdy obchody s potravinami představovaly pro občany jednu z mála jistot.