Ze dne na den vypadli z rozjetého rychlíku. Místo prodeje v obchodech se začaly hrnout online objednávky a jediným místem pro komunikaci se zákazníkem se stal e-shop. Štěstí ale přeje připraveným. Stačilo však málo a možná by tu firma Manufaktura, tradiční výrobce české kosmetiky, už nebyla.
Mít správné informace ve správný čas. Tak jednatel Manufaktury Tomáš Kratochvíl definuje přínos digitalizace. Firma začala využívat moderní IT nástroje už na konci devadesátých let. „V roce 2000 jsme otevřeli první datový sklad,” vzpomíná Kratochvíl. „Ale nesmíte to přehnat, i digitalizace musí být vyvážená,” varuje na základě dvacetiletých zkušeností šéf českého výrobce kosmetiky.
„Pokud firma postupně digitalizuje a automatizuje procesy, může zvládnout rozšiřování výroby bez toho, aniž by nabírala nové zaměstnance. Při současném nedostatku volných kapacit na trhu práce, to může být zásadní přínos,“ popisuje další výhody digitální transformace Matěj Štochl, obchodní ředitel systému Byznys společnosti Solitea, která vyvíjí a dodává podniková IT řešení. Manufaktura používá její ERP systém už od roku 1996.
„Pomáhá nám řídit firmu. Automatizuje procesy, hlídá legislativu a dává přesná data,“ upřesňuje Tomáš Kratochvíl.
Co je na digitalizaci nejtěžší? Je možné se připravit na krizi ve chvíli, kdy už je za dveřmi? Jaká řešení umožňují zvládat turbulence trhu a kdy je třeba zahodit staré postupy? Dozvíte se v dalším BrandVoice podcastu.