Provozní zisk švédského prodejce oděvů H&M se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil na 7,1 miliardy švédských korun (15,6 miliardy korun) ze 4,7 miliardy SEK (10,4 miliardy korun), zaostal ale za odhady.

Firma to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení. Zároveň předpověděla pokles červnových tržeb a zpochybnila celoroční výhled ziskové marže. Její akcie ve čtvrtek v reakci ztrácejí čtrnáct procent.

Analytici v průzkumu LSEG odhadovali provozní zisk na 7,37 miliardy švédských korun, napsala agentura Reuters.

Druhý největší prodejce módního oblečení na světě také uvedl, že špatné počasí pravděpodobně utlumí červnové tržby. Ty se podle odhadu společnosti v meziročním srovnání vyjádřeno v místních měnách sníží o šest procent.

Podle generálního ředitele Daniela Ervéra skupina stále věří, že letos splní cíl, kterým je desetiprocentní provozní marže, ale že dosáhnout jej bude obtížnější.

„Externí faktory, které ovlivňují naše nákupní náklady a tržby z prodeje, včetně materiálů a zahraničních měn, budou mít ve druhém pololetí negativnější dopad, než jsme očekávali,“ řekl Ervér.

„Nejdůležitějším předpokladem pro dosažení našeho cíle je další posílení růstu tržeb ve druhé polovině roku ve srovnání s nárůstem ve druhém čtvrtletí,“ dodal.

H&M často zaostává za vlastníkem Zary, společností Inditex. Velkou konkurenci pro firmu představuje i v Číně založená společnost Shein, která rychle expanduje v Evropě a plánuje vstup na londýnskou burzu.

Prodejcům rychloobrátkové módy se jen s obtížemi daří udržet si zákazníky. Jejich jádro je velmi citlivé na cenu a v časech vysoké inflace šetří.