Řada uživatelů Twitter Blue se v posledních dnech pochlubila, jaké inkasovala za svoji aktivitu štědré finanční odměny. Jenže abyste za tweetování dostávali slušné peníze, musíte splnit celou řadu podmínek.
Elon Musk konečně začal vypisovat šeky „tvůrcům“ Twitteru. Je to součást politiky, v jejímž rámci chce odměňovat uživatele, kteří často tweetují nebo mají jejich příspěvky vysoký dosah. Podobně jako YouTube platí svým tvůrcům videí, by i on chtěl uživatelům dát určitý podíl na příjmech Twitteru.
Což o to: s myšlenkou samotnou se ztotožňuje většina lidí, dokonce i Elonovi odpůrci. Ale než si poběžíte zaregistrovat službu Twitter Blue, která je základním předpokladem pro vydělávání peněz na Twitteru, měli byste se zamyslet nad způsobem, jak se tahle idea uskutečňuje.
Ve čtvrtek se na Twitteru objevilo spoustu printscreenů od zavedených uživatelů, kteří dostávali podíl na příjmech, obvykle od tisíce do 25 tisíc dolarů, někdy údajně až sto tisíc dolarů. Vyvolalo to určitou nedůvěru, ale zdá se, že peníze jsou skutečné.
Vyžaduje to však mnohem víc, než se jen zaregistrovat na Twitter Blue a okamžitě začít inkasovat. Výše uvedené platby je třeba opravdu prozkoumat a rozebrat.
Především: v tomto prvním kole získali největší platby většinou „tvůrci“, které Musk sleduje, nebo s nimiž osobně komunikuje na webu. Jsou silně konzervativní a neustále zveřejňují provokativní příspěvky, které vyvolávají větší zájem než ostatní.
To platí třeba pro nejostřeji sledované liberály Briana a Eda Krassensteinovy, dříve zakázané přispěvatele, s nimiž Elon často chatuje. Není jasné, kdy přesně se výplaty podílů rozšíří nad rámec velmi pečlivě vybrané skupinu, kterou podle všeho tvoří Muskem vybraní uživatelé.
Zadruhé, platby se datovaly zpětně. Musk uvedl, že lidem platí už od února, kdy poprvé oznámil, že se placení spustí. Nejedná se tedy o měsíční platbu, ale o platbu za pět měsíců. Takže částky, které vidíte, vydělte pěti.
Navíc je třeba splňovat několik podmínek: musíte být přihlášeni ke službě Twitter Blue po dobu nejméně tří měsíců, musíte mít pět milionů zobrazení tweetů za tři měsíce, což vylučuje mimořádné množství nových uživatelů Twitter Blue, kteří mají jen několik set nebo několik tisíc sledujících, a na tuto hranici nedosáhnou.
Platby nedostanete za imprese, které najdete v analytických nástrojích Twitteru (kliknete na „Více“ a poté „Tvůrčí studio“). Musk uvedl, že dostáváte zaplaceno pouze za zobrazení od ostatních uživatelů služby Twitter Blue.
A to znamená dvě věci. Uživatelé služby Twitter Blue mají v základu vidět o polovinu méně reklam než běžní uživatelé. A hlavní základnu modrých odznaků na webu tvoří buď krypto tech „bratři“, nebo konzervativní uživatelé, kteří podporují Muskovu misi „svobody slova“. Nebo obojí.
Tyto typy uživatelů pravděpodobně sleduje ten druh konzervativních/krypto tvůrců, kteří právě dostali zaplaceno.
Původní výpočet byl takový, že za každých sto tisíc sledujících, které máte, to dělá asi tisíc dolarů – soudě podle toho, jak dopadly platby pro tyto velké uživatele.
Takže když se to pokusím spočítat pro sebe osobně, měl bych teoreticky dostat asi 1 600 dolarů za mých 160 000 sledujících. Ale nezapomeňte, že to musíte vydělit pěti, protože se platí zpětně, takže to je 320 dolarů měsíčně.
Pak by se to ještě snížilo kvůli nějakému neznámému výpočtu vycházejícímu z toho, kolik sledujících na Twitteru Blue vidí můj tweet – pravděpodobně je to mnohem méně než u tvůrců, kteří právě dostali zaplaceno.
Samozřejmě že nějakých 250 dolarů měsíčně, nebo kolik to nakonec bude, není k zahození, ale hádám, že většina lidí, kteří toto čtou, nemá zdaleka tolik followerů. Takže například šestnáct tisíc followerů by znamenalo asi 25 až 30 dolarů měsíčně, pokud vůbec splníte podmínku zobrazených tweetů?
Ale opět záleží také na počtu vašich sledujících užívajících Twitter Blue. Zrovna jsem viděl, jak jeden člověk z Bored Ape NFT napsal, že za těch pět měsíců vydělal asi 2 400 dolarů s pouhými čtrnácti tisíci sledujícími. Ale zřejmě bude mít obrovské množství „modrých“ sledujících.
Připadá mi to jako hra sloužící ke zvýšení počtu přihlášení na Twitter Blue od lidí, kteří buď nebudou mít nárok na výplatu, nebo dostanou sotva něco málo.
Množství lidí, kteří by na tom mohli vydělat významnou částku, je ve srovnání s obrovským rozsahem uživatelské základny Twitteru extrémně nízké. A jakkoli tyto velké šeky působí honosně, nepůjde to tak, jak si lidé myslí.