Tržní hodnota skupiny LVMH nejbohatšího muže světa Bernarda Arnaulta, která patří mezi deset největších společností na světě, v pondělí přesáhla 500 miliard dolarů, a je tak první evropskou společností, která milníku dosáhla.

Úspěchu napomohly velký zájem o luxusní zboží v Číně, která se otevírá po pandemii, či posilující euro. Rostoucí hodnota společnosti navíc přispěla ke zvýšení hodnoty Arnaultova jmění, která nyní dosahuje 212 miliard dolarů.

Poptávka po luxusních produktech obecně odolává aktuální globální ekonomické situaci. Navíc v době, kdy se Spojené státy obávají recese a euro je nejsilnější za poslední více než rok, hodnota společnosti v dolarech stoupá, přestože LVMH v dubnu v USA zaznamenala zpomalení růstu.

„Geografická diverzifikace hraje ve prospěch luxusního titulu, který těží ze znovuotevření čínského trhu i z větší japonské poptávky, a to do té míry, že evropské a americké trhy dohromady představují jen o něco méně než polovinu celkového obratu, přibližně 49,3 procenta,“ komentuje Gabriel Debach, tržní analytik společnosti eToro.

Bernard Arnault je předsedou představenstva a CEO skupiny. V sektoru luxusního zboží začal podnikat v roce 1984, kdy převzal zkrachovalou skupinu Boussac Saint-Freres, pod kterou spadal Christian Dior.

Později získal většinový podíl v LVMH. Prostřednictvím desítek akvizic ze skupiny vybudoval luxusního giganta prodávajícího vše od luxusních lihovin přes kožené zboží až po šperky. Aktuálně má společnost 5600 obchodů po celém světě. Do portfolia spadá 75 značek, mezi něž patří například Givenchy, Tiffany & Co. či Dom Pérignon.