Málokterá česká firma se může pyšnit takovým ekonomickým výtlakem. Tipsport, největší česká sázkovka s téměř sedmdesátiprocentním podílem na trhu, vydělává ročně miliardy korun. I díky tomu si může dovolit dávat každý rok stovky milionů korun do nejvýznamnějších sportovních událostí v zemi.
Holding, pod nějž vedle sázkových společností Tipsport a Chance patří také Loterie Korunka či sportovně-marketingová agentura BPA, finančně podporuje například dvě nejvyšší hokejové ligy i reprezentaci, šestnáct profesionálních fotbalových klubů včetně Sparty nebo Olomouce, MMA organizace Oktagon a RFA, zářijový evropský šampionát v basketbalu nebo lyžařku a snowboardistku Ester Ledeckou.
Jako první sázkovka v Evropě se Tipsport před téměř třemi lety stal rovněž oficiálním partnerem NHL, konkrétně pro Česko a Slovensko. A nyní i s jeho pomocí zavítá nejprestižnější hokejová soutěž opět do Prahy, kde se v říjnu v rámci NHL Global Series dvakrát střetnou San Jose Sharks s Nashville Predators.
Ačkoli spojování se sázením bylo ve strukturách NHL dlouho odmítáno kvůli gamblingu, u samotných sázkařů jde o velmi oblíbenou příležitost, jak okusit štěstí a své tipovací schopnosti. S ohledem na vysoký počet zápasů, které se v NHL za sezonu hrají, patří k sázkařsky nejsilnějším soutěžím, což by měla dvě pražská utkání ještě umocnit.
Když se elitní světoví hokejisté proháněli po českém ledě naposledy v říjnu 2019, na zápas Philadelphia–Chicago se prosázelo přes 13 milionů korun. To z něj učinilo jednu z nejsázenějších jednotlivých příležitostí celého roku.
„Věříme, že díky utkání zájem o NHL ještě vzroste, a tím pádem se na ligu bude i více sázet,“ doufá Martin Ptáčník, vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu. Letošní dvojí střetnutí mezi Sharks a Predators je zvláštní i tím, že zahajuje sezonu 2022/2023, čímž na něj bude upřena větší pozornost.
Partnerství s NHL stojí Tipsport nižší desítky milionů korun ročně. S příjezdem největších hokejových hvězd do Česka lze ale očekávat, že se letos částka značně navýší. Na oplátku dostane tuzemská sázkovka nejen marketingová práva na využívání hráčů a log klubů – exkluzivně může českým a slovenským klientům nabízet také online přenosy ze všech utkání, na čemž si velmi zakládá.
NHL také od loňska poskytuje svým partnerům unikátní data z každé situace na ledě, získávaná pomocí sledovacích systémů v puku, bruslích nebo pod výstrojí.
Informace využije Tipsport k vylepšování svých matematických modelů pro tvorbu kurzů či k vytvoření dalších typů sázek. „Jde o kompletní strategicko-technicko-marketingový deal,“ konstatuje Martin Ptáčník.
Návrat nejlepší světové hokejové ligy byl součástí dohody o partnerství od počátku. Nejen v Tipsportu si přitom přáli, aby s nejslavnějším hokejovým cirkusem dorazili do české metropole Boston Bruins s dvěma tuzemskými Davidy: Pastrňákem a Krejčím.
Pro největšího peněžitého podporovatele tuzemského sportu by byli Bruins zajímaví i tím, že právě s Pastrňákem má Tipsport uzavřené dlouhodobé individuální partnerství a mohl by skrze něj akci propagovat. Boston už si v Praze jednou zahrál – s tehdejšími Phoenix Coyotes v roce 2010 – a další plánované pražské utkání před dvěma lety bylo zrušeno kvůli covidu.
Dovézt u nás vůbec nejpopulárnější celek NHL se nakonec nepodařilo, i tak ovšem hokejoví fanoušci nemusí příliš smutnit, neboť v libeňské O2 areně se představí jiní dva Češi: Tomáš Hertl a Radim Šimek, bronzoví medailisté z letošního mistrovství světa.
Zejména pro prvního jmenovaného bude návrat do haly, v níž v dresu Slavie s profesionálním hokejem začínal, mimořádný. Vrátí se do ní coby hvězda San Jose Sharks a s čerstvým kontraktem do roku 2030 na celkem 65 milionů dolarů, tedy přibližně 1,5 miliardy korun.
Právě ten ho od nové sezony posune z doposud třetí příčky na pozici nejlépe placeného hokejisty Česka.
„Bude to neskutečný zážitek,“ říká Hertl v obsáhlém rozhovoru pro srpnové vydání magazínu Forbes. „Chodíval jsem do O2 areny jako divák na extraligu a teď se na stejný stadion vrátím jako hráč NHL,“ pokračuje osmadvacetiletý střelec, který se stal pro účely obou pražských zápasů marketingovou tváří Tipsportu.
V současnosti na obě dvě utkání NHL Global Series zbývají k prodeji stovky vstupenek nejnižší kategorie. Jejich cenovka začíná na čtyřech tisících korun.