Německý řetězec hobbymarketů Hornbach ve finančním roce končícím 28. února 2023 vykázal v České republice zisk po zdanění na úrovni přibližně 975,7 milionu korun, meziročně ho snížil o 30,4 milionu korun. Hornbachu také mírně klesly tržby, a to z celkových 10,4 miliardy korun na zhruba 9,9 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy zveřejněné ve Sbírce listin.

Nižší hospodářský výsledek byl podle Hornbachu způsobený především důsledky ruské invaze na Ukrajinu v únoru loňského roku. „Společnost se musela vypořádat nejen se ztíženými podmínkami při získávání sortimentu do našich provozoven, tak i s klesající ochotou zákazníků k nákupům zboží na našich pobočkách. Nejistota a obavy z budoucnosti byly trvalou součástí uplynulého hospodářského roku,“ uvedli zástupci firmy ve výroční zprávě. „S dávkou optimismu věříme, že nadcházející měsíce přinesou opět stabilitu,“ doplnili.

Hornbach má v Česku aktuálně deset prodejen, tři v Praze, dvě v Ostravě a po jedné v Brně, Hradci Králové, Olomouci, Plzni a Čestlicích. V tuzemsku firma poslední hobbymarket otevřela v březnu roku 2016 v pražské Chuchli. Na přelomu let 2015 a 2016 Hornbach také spustil vlastní e-shop.

Ve finančním roce 2022/2023 společnost v Česku zaměstnávala průměrně 1564 lidí, proti finančnímu roku 2021/2022 je to o deset méně. Osobní náklady, tedy výdaje na mzdy, sociální zabezpečení, zdravotní pojištění a benefity zaměstnanců, dosáhly přibližně 1,3 miliardy korun, meziročně naopak vzrostly z 1,1 miliardy korun, stojí ve výroční zprávě.

Svou první prodejnu v Česku Hornbach otevřel v listopadu roku 1998 na pražském Černém mostě. Mezi hlavní konkurenty společnosti na tuzemském trhu patří řetězce Bauhaus, Baumax, OBI nebo Mountfield, které hospodářské výsledky za uplynulý finanční rok dosud nezveřejnily. Například hobbymarkety Bauhaus v roce 2021 dosáhly v Česku čistého zisku 493,9 milionu korun a tržeb pěti miliard korun. Řetězec OBI pak rok 2021 uzavřel se ziskem 727,4 milionu korun a tržbami ve výši zhruba 8,7 miliardy korun.