Korejský seriál Hra na oliheň se stal díky chytlavému námětu, nezaměnitelnému zpracování a napínavému příběhu hitem loňského podzimu. Překonal všechny rekordy Netflixu ve sledovanosti a rozeznatelné motivy se staly vděčným předmětem pro úspěšný merchandise. Nikoho proto nepřekvapilo, když Netflix schválil druhou řadu, která se nedávno dočkala i první upoutávky.
Překvapivější je však oznámení současné. Streamovací platforma chystá také reality show Squid Game: The Challenge, postavenou na seriálové „hře“. Zatímco v ní bojovalo 456 lidí ve finanční tísni o 38 milionů dolarů (zhruba 800 milionu korun), v té skutečné se stejný počet soutěžících utká o 4,5 milionu dolarů, tedy něco přes sto milionů korun.
Zásadním rozdílem je, že ve skutečné reality show na rozdíl od její předlohy nepůjde soutěžícím o život. Netflix zároveň slibuje velkolepou podívanou, dokonce „největší reality show v televizní historii“, co se počtu účastníků a celkového banku týká.
Podobně jako v seriálu projdou účastníci řadou her, které vyzkoušejí jejich strategický um a prověří jejich povahy i schopnost spolupracovat s ostatními. Některé soutěže by měly vycházet přímo z těch seriálových, jiné zase z fantazie producentů. Momentálně se do soutěže mohou hlásit účastníci z celého světa – jedinou podmínkou je ovládání anglického jazyka.
Nejde o první pokus převést Hru na oliheň do reálného světa. Svoji verzi reality show už vyzkoušeli v Korejském centru v Abú Dhabí a zorganizovala ji také společnost Universal Ents v Anglii. Variaci přichystal také youtuber MrBeast, kterému nasbírala přes 120 milionů zhlédnutí.
Všechny mají společný inspirační zdroj, ale i jednu důležitou vlastnost: oproti originálu jsou o dost méně krvavé…