Jednoho krásného letního dne se George Fraser pokoušel relaxovat na břehu jezera hluboko v lesích někde ve Wisconsinu. Jenže to nešlo.

Místo toho CEO a spoluzakladatel společnosti Fivetran pořád myslel na práci, na svoji firmu, kterou založil s kamarádem z dětství Taylorem Brownem a pak budoval dlouhých devět let.

Taylorova rodina se taky jezdí rekreovat sem k jezeru. Před necelou dekádou měli tihle dva kluci skvělý nápad.

Začnou firmám pomáhat se sběrem dat ze všech možných zdrojů – od zmínek na Twitteru po informace o karetních transakcích – a pak jim budou účtovat poplatky za to, že ten datový balíček pošlou do velké analytické firmy, jako je Snowflake nebo Databricks, která jim v ideálním případě vysvětlí, co všechna ta data znamenají.

Fraser a Brown a jejich nápad pak společně prošli Y Combinatorem. Získali asi 160 milionů dolarů. Strávili nesčetné hodiny laděním technických detailů. A pořád neměli produkt, který by mohli prodávat korporacím.

„Dlouhé roky to byl náš hlavní problém, který jsme neuměli vyřešit,“ vysvětluje Fraser. Jedním z členů představenstva Fivetranu byl Bob Muglia, v té době generální ředitel datového gigantu Snowflake. Muglia věděl, co všechno je ve hře.

V době, kdy šéfoval jedné z divizí Microsoftu, si ho tehdejší CEO Steve Ballmer pěkně podal za to, že nedokázal udržet firemní zákazníky a ti utekli k Oraclu. (Načež Mugliu v roce 2011 nahradil Satya Nadella, současný generální ředitel Microsoftu.)

Muglia pak strávil pět let budováním společnosti Snowflake, ale ti ho vyprovodili ze dveří jen rok a půl předtím, než společnost vstoupila na burzu – a bylo to jedno z největších IPO v historii Silicon Valley. Teď Muglia varoval Frasera, že mu běží čas.

„Snažil jsem se jim to vtlouct do hlavy,“ vzpomíná Muglia. „Opakoval jsem jim: ‚Sakra, vždyť nemáte žádný produkt.‘“ Usazený za stolem, který patřil jeho pradědečkovi, prezidentovi Chicago Title and Trust, Fraser jednoho dne přišel s dost oldschoolovým řešením svých problémů. Přežití firmy pojistí nákupy.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.