Před dvěma lety prodal s přítelkyní vše, co měl, a vydal se na cestu kolem světa. Začínali v Asii, ale jeho cílem byla Amerika, Silicon Valley a práce pro velké technologické firmy. Tomáš Jasovský nakonec získal pracovní nabídku ve Facebooku, ale nenastoupil, protože nedostal vízum. Půl roku litoval, ale teď je rád. Má svou vlastní vývojářsko-designovou laboratoř s neomezeným rozpočtem, a to díky americkému startupu InVision.
„Před rokem mi napsal Clark Valberg, CEO společnosti InVision, která vyvinula a prodává stejnojmenný softwarový nástroj pro usnadnění všech fází vzniku produktového designu a mezi jejíž zákazníky patří například Uber, Twitter, Adidas nebo český Avast či STRV. Líbilo se mu, co dělám, že mi je třiadvacet a už mám šestileté zkušenosti ve známých reklamních agenturách a taky že mám spoustu vlastních projektů,“ popisuje zkušenost mladý Slovák.
Vývojáři InVision Labs — Tomáš Hanáček a Tomáš Přívora
Valberg mu nabídl, aby vedl experimentální laboratoř InVision Labs – a to přímo z Václavského náměstí v Praze, kam se teď se svým týmem Jasovský nastěhoval. InVision Labs funguje od ledna letošního roku a co dva týdny přijde s nějakým novým rozšířením pro hlavní nástroj InVision.
Kromě toho pracuje na větším projektu Craft. „Každý designér dělá ve Photoshopu, Sketchi nebo nějakém podobném programu a my jsme vymysleli plugin, který si do nich mohou nainstalovat, aby si ušetřili čas,“ popisuje svůj nejnovější vynález.
Craft pomáhá designérům při tvorbě prototypů uživatelských rozhraní aplikací a webů. Představte si třeba proces tvorby rozhraní aplikace pro přehrávání hudby. Než bude designér prototyp prezentovat, musí v něm být ukázková data, například sto různých obrázků obalů alb, jejich názvů, interpretů, roků vydání… Aby tohle všechno nemusel dělat ručně, Craft inteligentně zpracuje data z různých zdrojů (webových stránek, Dropboxu, sociálních sítí apod.) a do prototypu je vloží na správná místa.
Statistiky používanosti Craftu potvrzují, že Janovského nápad dává smysl. Jen za dva měsíce jej alespoň jednou využilo přes 100 tisíc unikátních uživatelů.
„Produkty InVision Labs budou zdarma, případně propojené přímo s účtem InVision, který může být jak placený, tak bezplatný,“ dodá Jasovský, který má na starosti chod celé laboratoře, kde pracují ještě další čtyři vývojáři. „Jsme takový hvězdný tým, který dostal prostor a takřka neomezené finance na to, aby experimentoval a snažil se pomoci designérům a softwarovým inženýrům s jejich workflow.“
Tomáš Jasovský a Tomáš Matis
Vytvoření takové laboratoře, navíc situované v Česku, si žádalo spoustu telefonátů a schůzek. Trvalo půl roku, než Jasovský dostal zelenou a s tím spojenou pozici lead product manažera. Kromě vývoje samotných pluginů má v plánu organizovat také přednášky o designu, workshopy a hackatony. Naposledy promítali dokumentární film přímo z produkce InVision ve velkém sále kina Lucerna.
„Dokumentem Design Disruptors jsme chtěli lidem přiblížit práci produktových designérů ve velkých společnostech, které jsou zároveň našimi klienty,“ říká Jasovský. Na českou premiéru přijela i jedna z hlavních hvězd dokumentu Tobias van Schneider, bývalý produktový designér Spotify.
Tobias van Schneider a Billy Kiely z InVision v kinosále Lucerny
Ambice InVisionu a jeho laboratoře nejsou skromné. Chtějí pokrýt celý globální svět designérů. A to samé má v plánu Jasovský i se svými soukromými projekty. Společně s přítelkyní, Američankou Marinou, vyrábí kožené peněženky Made in Days, pracuje na nové značce Cold Brew Coffee (kávě, která se louhuje víc než 12 hodin) a také vyvíjí cestovní aplikaci Fail Pop.
To aby už nikdy nemusel pracovat v reklamní agentuře pro klienty, kteří příliš zasahují do finální podoby návrhů. „Upřímně, momentálně nemám čas na nic. Pracuji téměř nonstop, nestíhám ani vyvenčit psa. Mám ale to štěstí, že přítelkyně je zároveň má kolegyně, takže jsme často spolu,“ říká Jasovský.