O ambicích jihomoravské inovační agentury, která přerostla svůj region a chce se stát evropským hráčem, hovoří její šéf Petr Chládek.
Kdo dělá byznys v Brně a chce růst do světa, zná JIC. Inovační agentura už dvě dekády pomáhá z cool nápadů dělat globální firmy a teď má sama mezinárodní ambice.
„Během posledních dvou let jsme změnili strategii. Díky tomu, že máme spoustu zkušeností a velkou podporu majitelů – města, kraje a čtyř univerzit –, si můžeme dovolit trochu experimentovat. Jít i na hranu toho, co by nám před pár lety přišlo mimo,“ říká Petr Chládek, ředitel JIC.
A myslí tím transformaci DNA agentury, která by z krajské ligy ráda přestoupila do evropské soutěže „S novou strategií jsme veřejně deklarovali, že chceme působit nadregionálně. V několika definovaných strategických oborech vidíme, že bychom mohli posouvat celý sektor dopředu,“ věří Chládek.
Kde berete ty ambice?
Za těch 22 let se tu podařilo vybudovat silný tým a silnou značku, máme nepopiratelné výsledky, jež prokazatelně posunuly místní ekonomiku – a chceme tyhle znalosti využít ve prospěch celého Česka. Také jsem přesvědčený, že máme výjimečnou interní expertizu.
Ještě se dočtete:
- V čem se Petr Chládek inspiroval ve Finsku a v Irsku.
- Jaké špičkové experty má JIC ve svých řadách.
- Které obory jsou strategické a v čem je Brno světový lídr.
- Jakou roli hrál JIC ve startupových exitech za 15 miliard?