Na konci roku 2011 založili podnikatelé Petr Sýkora a Jan Černý nadaci Dobrý anděl, která podporuje rodiny, kde se dítě nebo rodič potýká s vážným onemocněním. Pomohla už více než devíti tisícům rodin a jen loni jim přerozdělila finanční pomoc v hodnotě 320 milionů korun. Za deset let se tak stala jednou z nejúspěšnějších nadací v Česku. Petr Sýkora u příležitosti tohoto výročí v deseti myšlenkách shrnuje, v čem tkví její úspěch.

1. Respekt jako základní hodnota

Při založení nadace jsme stanovili několik základních hodnot, kterými se chceme řídit. Jednou z nich je respekt – k ostatním organizacím, k podnikatelům, k lékařům, kteří nám pomáhají, a ke všem dárcům bez ohledu na výši jejich daru. Pomáhat druhým nám dělá obrovskou radost, ale není to o nic vznešenější než péct rohlíky nebo vyrábět cihly.

2. Profesionalita – vybudovat nadaci je skoro stejné jako vybudovat firmu

Z funkčního hlediska nevidím mezi nadací a firmou téměř žádný podstatný rozdíl. V obou případech musíme nabídnout „zákazníkům“ dobrou hodnotu a uspokojit jejich potřeby. Mít strategii, finanční disciplínu, IT, cílený marketing, HR… Však to znáte. Je to stejné, až na pár výjimek, které zmiňuji dále. 

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.