Na konci roku 2011 založili podnikatelé Petr Sýkora a Jan Černý nadaci Dobrý anděl, která podporuje rodiny, kde se dítě nebo rodič potýká s vážným onemocněním. Pomohla už více než devíti tisícům rodin a jen loni jim přerozdělila finanční pomoc v hodnotě 320 milionů korun. Za deset let se tak stala jednou z nejúspěšnějších nadací v Česku. Petr Sýkora u příležitosti tohoto výročí v deseti myšlenkách shrnuje, v čem tkví její úspěch.
1. Respekt jako základní hodnota
Při založení nadace jsme stanovili několik základních hodnot, kterými se chceme řídit. Jednou z nich je respekt – k ostatním organizacím, k podnikatelům, k lékařům, kteří nám pomáhají, a ke všem dárcům bez ohledu na výši jejich daru. Pomáhat druhým nám dělá obrovskou radost, ale není to o nic vznešenější než péct rohlíky nebo vyrábět cihly.
2. Profesionalita – vybudovat nadaci je skoro stejné jako vybudovat firmu
Z funkčního hlediska nevidím mezi nadací a firmou téměř žádný podstatný rozdíl. V obou případech musíme nabídnout „zákazníkům“ dobrou hodnotu a uspokojit jejich potřeby. Mít strategii, finanční disciplínu, IT, cílený marketing, HR… Však to znáte. Je to stejné, až na pár výjimek, které zmiňuji dále.