Oliver Dlouhý vybudoval společnost Kiwi.com, která loni prodala letenky za 2,06 miliardy eur, tedy více než 50 miliard korun. A tak jsme se ho zeptali, jak se z Brna buduje globální hráč, kam míří a jakou roli v tom všem hraje umělá inteligence. Tohle je Oliverova cesta jeho vlastními slovy.
Jak se z Brna buduje globální firma? Obecně by ta otázka spíš měla znít, jak se buduje z malé České republiky, z kteréhokoli města, nějaký světový projekt. A k tomu je potřeba několik ingrediencí.
Zaprvé ten produkt musí být globálně relevantní a škálovatelný. Pokud někdo udělá produkt pro rybníkáře a prodejce kaprů, nemůže čekat, že bude mít úspěch v Los Angeles. Oproti tomu letenky, to je jiná. Létá se po celém světě, letenka vám přijde mailem nebo do aplikace, je to byznys mnohem jednodušší než fyzické zboží, nemusí se řešit logistika. Takže globální a škálovatelný produkt je ingredience číslo jedna.
Ještě se dočtete:
- Proč Oliver vybíral v týmu pokuty za česká slova?
- Proč Kiwi tak masivně roste v Barceloně?
- V čem už ve firmě umělá inteligence nahradila zaměstnance?
- A jak se Kiwi připravuje na budoucnost plnou AI agentů?