Největší profesní síť světa byste měli v rámci komunikace své značky rozhodně brát v potaz. Na LinkedInu, za který před třemi lety Microsoft zaplatil přes 26 miliard dolarů, je už 630 milionů uživatelů a 30 milionů firem, velmi pravděpodobně včetně té vaší.
Platforma pořád roste, čemuž nahrává více faktorů: aktivita na Twitteru, vyjádřená počtem měsíčně aktivních uživatelů, klesá, Google+ definitivně umřel, Facebook se potýká s datovými skandály a jeho vlastní profesní odnož Jobs zatím příliš viditelná není. LinkedIn si navíc po vzoru Facebooku dovolil od nejpopulárnější sítě světa ukradnout několik důležitých vychytávek – včetně možnosti tagovat lidi ve fotografiích nebo hodnotit příspěvky sadou emotikonů.
Obecně je síť oblíbená pro vyšší relevanci sdíleného obsahu – uživatelé si na profesních postech a interakcích dávají více záležet – a důvěryhodnější prostředí. Podle aktuální studie Digital Trust Report 49 procent respondentů vnímá komunikaci na LinkedInu jako velmi bezpečnou, zatímco v případě Facebooku to je jen 16 procent.
V Česku má LinkedIn už 1,5 milionu členů, kteří jsou čím dál aktivnější – prezentaci své firmy byste tu tak rozhodně neměli podceňovat. Tohle jsou tipy od Lary Julio, marketingové expertky ve službách LinkedInu, které prezentovala na prvním pražském LinkedIn Summitu.
Publikujte často a pravidelně
S firemními stránkami, které na LinkedInu zveřejňují příspěvky denně, uživatelé sítě interagují až dvakrát častěji. Obecně aktivita na této síti stoupá – meziročně se počet lidí, kteří na síti lajkují, komentují a sdílejí příspěvky, zdvojnásobil a engagement v hlavním feedu oproti roku 2018 vzrostl o 50 procent.
Zjišťujte, kdo je vaše publikum a co ho zajímá
Jestli chcete detailněji zjistit, jaký je profesní profil čtenářů vašeho webu, začněte pracovat s LinkedIn Insight Tagem. Kousek kódu fungující na podobném principu jako Facebook Pixel vložíte na své stránky a pak si v reklamním rozhraní LinkedInu můžete zobrazit demografická data lidí, kteří navštěvují váš web. „Nezapomínejte taky na funkci Content Suggestions, která vám ukazuje obsah a témata, jež followery vaší firemní stránky na LinkedInu nejvíc zajímají. Uzpůsobte tomu svou obsahovou strategii,“ dodává Lara Julio. Sledovat můžete také obsah pod hashtagy, které jsou pro vaši značku relevantní – a inspirujte se.
Pravidlo 60 : 40
Znáte marketingové pravidlo 60 : 40? Podle výzkumu Lese Bineta a Petera Fielda pro britskou asociaci reklamních agentur IPA je optimální kombinovat dlouhodobé a krátkodobé marketingové strategie v poměru 60 : 40, to znamená 60 procent obsahu byste měli investovat do budování povědomí o značce a 40 procent obsahu má směrovat zákazníka přímo k akci. Podle Lary Julio máte podobně uvažovat i při přípravě strategie pro svou LinkedIn stránku – 60 procenty sdíleného obsahu dotvářejte image své značky a informujte o ní, 40 procent věnujte konkrétním marketingovým kampaním s jasným konverzním cílem.
Zapojte své zaměstnance
Obsah, který na LinkedInu sdílejí zaměstnanci, má podle statistik dvakrát více interakcí než posty firemních stránek. Zapojte je proto do vaší strategie a vytvořte z nich své ambasadory – co je lepší reklama pro vaši značku než spokojení lidé, kteří se chlubí výsledky zajímavých projektů, na nichž u vás pracují?
Ať je na co se koukat
Video je populárním formátem i na LinkedInu. Pokud chcete svou značku někomu představit a poprvé ho zaujmout, ideální je video o délce 8 až 30 sekund. Samozřejmě ho nezapomeňte opatřit titulky.
Julio doporučuje na LinkedInu pracovat s vizuálním obsahem pravidelně. Posty s fotografiemi nebo videem totiž zaznamenávají o 38 procent vyšší engagement než pouhé odkazy. Silné a výstižné vizuální materiály byste měli ideálně doplnit stručným textem (dvě věty stačí) a odkazem – prostě jděte přímo k věci.
LinkedIn se navíc chystá zavést i události, live a vertikální video, které marketéři dobře znají například z facebookových aplikací – přesný časový plán zatím zástupci LinkedInu neuvádějí, ale všechny produktové novinky publikují zde.