Český kosmetický lovebrand Manufaktura se rozhodl vykročit ze své tradiční cílové skupiny. Aby se kromě třicátnic a čtyřicátnic dostal i k mladším, vsadil na spolupráci s influencerkou Shopaholic Nicol.
„Věděli jsme, že do naší propagace chceme zapojit primárně instagramového influencera. Spoluprací jsme chtěli oslovit mladší cílovou skupinu a potenciální zákaznice, které by nás jinak nemusely znát. A Instagram nám k tomu přišel ideální,“ vysvětluje Barbora Čechová, kreativní ředitelka Manufaktury.
„Se zapojením influencerů jsme otáleli, sledujeme však trendy a bylo nám jasné, že na tuto vlnu musíme dřív nebo později naskočit,“ dodává kreativní ředitelka v podcastu BrandVoice.
Český výrobce kosmetiky, který v tuzemsku patří mezi lídry v oboru, si za svou ambasadorku zvolil influencerku Nikolu Čechovou, která na sociálních sítích vystupuje pod přezdívkou Shopaholic Nicol. Ve spolupráci s influencerkou, kterou jen na Instagramu sleduje téměř osm set tisíc lidí, letos firma vytvořila celou vánoční kolekci.
„Bylo pro nás důležité spojit se s někým kvalitním, u koho si budeme jistí, že s ním neohrozíme pověst značky, a to ani v dlouhodobém horizontu. Šli jsme cestou méně je více,“ vysvětluje kreativní ředitelka.
Podle ní nechtěla Manufaktura spolupracovat s někým, kdo by jen ukázal produkt na kameru. „Nechtěli jsme ani nikoho, kdo by měl těch spoluprací strašně moc,“ dodává Barbora Čechová.
„Nabídek mi chodí spoustu a je velký rozdíl v tom, jak firmy influencery oslovují,“ říká Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol. „Dodnes se mi stane, že mi od firmy přijde e-mail, ze kterého je vidět, že byl poslaný dalším desíti lidem. Dobře nepůsobí ani to, když je do komunikace se mnou zapojen obrovský tým lidí,“ přiznává influencerka.
Jak vypadala spolupráce české kosmetiky Manufaktura s Shopaholic Nicol? Co platí na českého zákazníka? Jak vypadá zapojení influencera do reklamy a jak do tvorby celé produktové řady firmy? A kdy se firmě vyplatí do něj či do ní investovat? Poslechněte si další díl Forbes BrandVoice podcastu.