„Bydlím v centru Prahy a po petrolejařích také nečekám, že mi přivedou hadici s benzínem až před dům,” říká ředitel pro vnější vztahy Škoda Auto, Michal Kadera.
Dobíjení elektromobilů bude podle něj fungovat spíše tak, že řidiči budou vědět, kolik mají týdenní či denní nájezdovou vzdálenost, a budou kombinovat dobíjení na firemním parkovišti a třeba při nakupování. Pro centra měst budou účelnější dobíjecí huby, které už po Praze začínají vznikat.
Trendem v městské mobilitě bude kombinace různých typů přepravy. Typicky by to stále více mohlo fungovat tak, že se člověk autem dopraví na vlakové nádraží, odtud přijede do většího města a tam si například na elektrické koloběžce dojede do práce. Inspirací v tom mohou dle ředitele Innovation Hub East, EIT Urban Mobility, Traiana Urbana, být města jako Kodaň či Amsterdam.
Situace kolem elektroaut v Česku je podle něj odlišná například od Nizozemska či Norska. „Ale nejsme na tom zase tak špatně v porovnání s jinými státy v Evropě,” uvádí a zmiňuje možné využití městských lamp pro dobíjení. Očekává také, že se elektroauta stanou dostupnějšími.
Na co se ve městech můžeme dále připravit je větší využití dronů v logistice. „Byl jsem nedávno v Izraeli, tam mají výhodu, že spousta startupů spolupracuje se státem a armádou. Jsou tam stovky firem, které řeší dronovou dopravu. Jsou v tom daleko dále,” dává příklad Urban.
Jak se aktuálně mění mobilita a logistika ve městech Česka i zahraničí? Kde si občané měst budou nabíjet elektromobily? A jakou roli v tom sehrají drony? Poslechněte si další Forbes BrandVoice podcast.