Nebaví vás složitě vymýšlet zadání pro ChatGPT nebo Copiloty? Potřebujete, aby se vaši zaměstnanci věnovali smysluplnější práci? Pak uvítáte první autonomní agenty umělé inteligence, kteří nepotřebují sáhodlouze vysvětlovat, co mají dělat, a prostě se hned chopí práce. Vyvinula je společnost Salesforce, která se zaměřuje na systémy CRM s umělou inteligencí.

Její Agentforce představuje plně autonomní agenty AI, kteří dokážou pracovat naprosto samostatně, a to i při kampaních zaměřených přímo na klienty. Na konci roku 2024 představil Salesforce už druhou generaci těchto agentů Agentforce 2.0.

Na rozdíl od zastaralých copilotů a chatbotů, kteří se spoléhají na lidmi zadávané úkoly a mají potíže se složitými nebo vícekrokovými požadavky, nabízí Agentforce novou úroveň sofistikované práce, protože funguje zcela autonomně, na požádání získává správná data, sestavuje akční plány pro jakýkoli úkol a provádí je bez nutnosti lidského zásahu.

Třetí generace umělé inteligence

„Agentforce představuje třetí vlnu umělé inteligence, která překračuje rámec copilotů a přechází do nové éry vysoce přesných inteligentních agentů s nízkou mírou chybovosti, kteří aktivně řídí úkony potřebné k dosažení úspěchu u zákazníků.

Na rozdíl od jiných platforem je Agentforce revolučním a důvěryhodným řešením, které bezproblémově integruje AI do všech pracovních postupů a začleňuje se hluboko do jádra zákaznické cesty. To znamená předvídání potřeb, posilování vztahů, podporu růstu a proaktivní jednání v každém kontaktním bodě,“ vysvětluje Marc Benioff, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Salesforce.

„Zatímco ostatní vyžadují, abyste si umělou inteligenci udělali sami, Agentforce nabízí plně přizpůsobenou platformu připravenou pro firmy, která je navržena pro okamžité nasazení a škálovatelnost. S pokročilými bezpečnostními funkcemi, v souladu s průmyslovými standardy a bezkonkurenční flexibilitou,“ zdůrazňuje Benioff.

„Naše vize je odvážná: do konce roku 2025 chceme pomocí Agentforce posílit postavení jedné miliardy agentů. Taková má být umělá inteligence,“ dodává.

Něco jako autonomní automobil

Stejně jako autonomní automobil bez lidského řidiče využívá Agentforce data v reálném čase a dokáže se přizpůsobovat měnící se situaci.

Agentforce 2.0 představuje novou knihovnu předpřipravených a integrovaných dovedností a pracovních postupů pro rychlé nasazení, nabízí možnost nasadit Agentforce do Slacku a představuje pokrok v samostatném uvažování autonomních agentů a využívání rozšířeného generování načítání (RAG).

Jedná se o techniku umělé inteligence, která společnostem umožňuje automaticky vkládat jejich nejaktuálnější a relevantní vlastní data přímo do jejich jazykových modelů LLM.

Výsledek je nasnadě: každá interakce se zákazníkem je informovaná, relevantní a hodnotná. A když je to potřeba, Agentforce plynule předá lidskému operátorovi shrnutí své dosavadní komunikace, přehled podrobností o zákazníkovi a doporučení, co dělat dál.

Agentforce je plně přizpůsobitelný požadavkům jakékoli organizace z jakéhokoli oboru. Pokud používá CRM od Salesforce, může si tyto agenty snadno vytvořit, přizpůsobit a nasadit na jakoukoli kampaň. A cena? Ta začíná na dvou dolarech za konverzaci, přičemž platí standardní množstevní slevy.