„Místo abychom se soustřeďovali na jeden cíl, tak přeskakujeme zleva doprava,“ pojmenovává slabiny českého stavebnictví Michal Jurka, prezident a generální ředitel společnosti Skanska pro střední Evropu. Společně s českým trhem řídí i ten polský a slovenský.
Za rychlost, s jakou naši severovýchodní sousedé stavějí klíčovou infrastrukturu, zejména dálnice, si Polsko vysloužilo přezdívku tygr Evropy.
„Jestli Polsko je tygr, my jsme taková opice. My se umíme předvádět, ukazujeme všechno, co se nám nepovedlo, a skáčeme z jedné věci na druhou,“ říká Michal Jurka, šéf stavebního kolosu Skanska.
Nemyslí to ale vyložene negativně. Polský stavební trh je sice nesmírně dynamický, ale ten český podle Jurky zase o tolik nezaostává. A například ve velkém stavebnictví, zejména u velkých dopravních projektů, vidí oživení.
„Konečně se také oživuje trh bytové výstavby. Co se týče menšího stavebnictví, tam si myslím, že na oživení ještě čekáme,“ uvedl Michal Jurka.
Potřebuje stavební zákon změnu, nebo je důležitější, jak se stávající normou pracují stavební úřady? Co by se muselo stát, aby stavební práce zlevnily? Bude mít v budoucnu na stavbách kdo pracovat, když průměrný věk dělníků roste? A v čem Michalu Jurkovi v byznysu pomohly zkušenosti z házené, kterou celý život hraje? To vše a mnohem více se dozvíte v dnešním podcastu.