Začátek byl těžký, pak se ale Decathlon v Česku rozeběhl a každým rokem roste o miliardu v tržbách. Rozhýbat ho ještě víc má jeho nová CEO Anna Szymanek. 

S etkání s touhle ženou zaručeně zvedne náladu. Tolik optimistických slov o životě v Česku a o Češích jen tak někde neuslyšíte. I když budete sebevíc kroutit hlavou, že nejspíš mluví zrovna o jiné zemi, šéfka Decathlonu Anna Szymanek se nedá.

Od loňského jara v Česku vede byznys tohoto sportovního řetězce s ročním obratem osm miliard korun, a jak říká, přijít do Česka byla jedna z nejlepších věcí, které se jí staly. Studentská, lentilky, kofola, vyjmenovává s veselým polským přízvukem, když vzpomíná na své dětství nedaleko polsko-českých hranic a na cesty s rodiči na nákupy k sousedům.

Také později bývala často v Česku, jezdila na filmový festival do Těšína a z rukávu sype i další kulturní akce v příhraničí. Ve všeobecném kulturním rozhledu nechybí samozřejmě ani Krteček, kterého má mimochodem coby přívěsek i teď na klíčích od domu. Do Prahy se ale Anna Szymanek vydala až celkem nedávno.

A klíčovou roli v tom sehrál právě Decathlon. „Uvolnilo se místo CEO pro Česko, lákalo mě to, ale řekla jsem si, že nejdřív navštívím Prahu a uvidím,“ vzpomíná usměvavá blondýna. A tak v listopadu před dvěma lety sedla s partnerem do auta a vyrazili do české metropole. Když pak vystoupila nedaleko Tančícího domu, rozhlédla se kolem dokola.

A bylo jasno. Tady chci žít, pomyslela si. Ve výběrovém řízení vyhrála a od loňského března vede Decathlon v Česku. Šestnáct set lidí, pětadvacet poboček a osmimiliardový obrat. Jen chvíli poté, co přišla, měla před sebou první velký úkol. Otevřít jednu z největších prodejen Decathlonu u nás na pražském Zličíně.