Česko má od minulého týdne vůbec první veřejnou vodíkovou stanici, kde si zájemci mohou během pár minut doplnit vodík do nádrží svých vozů. Slavnostní otevření sledoval i bývalý šéf O2 Czech Republic a zakladatel investiční skupiny Thein Tomáš Budník.
Jeho skupina se o vodík zajímá a ve spolupráci s logistickou Packetou, pod kterou spadá Zásilkovna, testují doručování vodíkovými dodávkami. Přesto vidí Budník využití vodíku hlavně v průmyslu nebo logistice – v individuální osobní dopravě už tak pozitivní není.
„Vidím příležitost pro vodík v oblasti hromadné dopravy, jako je železniční nebo městská hromadná doprava, kde budou mít dopravní prostředky možnost plnit vodík v jednom logistickém uzlu,” říká v aktuálním Forbes Byznys podcastu.
Investiční skupina Thein funguje tři roky a investuje zejména do informačních a komunikačních technologií a průmyslu 4.0. Dnes jsou ve fondu aktiva za zhruba miliardu korun, ale další rozšíření portfolia si Budník netroufne odhadovat, protože trh private equity investic podle něj zamrzl kvůli opatrnosti investorů a nerealistickým očekáváním majitelů a majitelek firem.
„Mají pocit, že se valuace nezměnily a často nepoučeni kreslí na tabuli grafy ve tvaru hokejek a říkají, že všechno špatné jako covid a krize pominulo a vše bude zalité sluncem,“ upozorňuje Budník v podcastu.
Proč se Tomáš Budník po odchodu z korporátu vrhl na investorskou dráhu? S kým se ve svém snažení spojil? Jaké firmy mají u Theinu šanci získat investici a které jsou dnes hlavní trendy, které se svými kolegy v Theinu sleduje? To vše uslyšíte v aktuálním Forbes Byznys podcastu.