Konference, kterou pořádá restaurace Alma Prague a Forbes Life je jejím mediálním partnerem, přivítá hosty nejen z Česka, ale i ze zahraničí. Vedle Lukáše Hejlíka, blogerů Taste of Prague a Miroslava Lekeše, šéfinspektora gastronomického průvodce Gault & Millau pro Česko, Slovensko a Maďarsko, vystoupí také renomovaní odborníci z Británie a Spojených států.

Akce se uskuteční 28. dubna v prostorách Alma Prague a nabídne platformu pro diskusi o budoucnosti gastronomického světa. Má dnes ještě cenu psát o jídle? A pokud ano, jakým způsobem?

V současnosti mají influenceři a online recenze zásadní vliv na to, jak vnímáme gastronomii, její trendy i jednotlivé podniky. Jak by měla vypadat food kritika v digitální éře? Měla by být okamžitě dostupná a zároveň odborná?

O těchto otázkách budou diskutovat například Nicholas Gill, americký spisovatel a fotograf, který se zaměří na biodiverzitu a jídlo v Latinské Americe, Catherina Pugacheva, předsedkyně Akademie The World’s 50 Best Restaurants, která se podělí o své zkušenosti s hodnocením restaurací východní Evropy a Střední Asie, a Maxmilian Jones, britský spisovatel a odborník na tradiční potravinářské techniky.

Cílem konference je otevřít diskusi o aktuálních trendech v gastronomické žurnalistice a nabídnout prostor pro konstruktivní debatu.

„V rámci Alma Talks nám jde o to přinášet témata, která mají širší společenský přesah. Food kritika a žurnalistika se týkají nás všech, zejména v pohostinství, a její podoba se v digitálním věku vyvíjí velmi rychle. Je nezbytné se bavit o jejím dalším směru,“ říká hlavní organizátor Matěj Prokop.

Zakladatel restaurace Alma a iniciátor debat Alma Talks Vojtěch Václavík věří, že recenze jsou klíčovou výzvou pro majitele a manažery restaurací. „Chceme restauratérům ukázat, jak si říct o pozitivní hodnocení a jak efektivně pracovat s negativní zpětnou vazbou,“ dodává.

Vstupenky na akci lze zakoupit na GoOut za 1980 korun, což zahrnuje celodenní program, občerstvení a oběd připravený šéfkuchaři Almy.