Ilumináti by se divili, ilumináti by jásali. V Praze vznikl nejosvícenější byt Česka. Svítí a září v něm kompletní produkce české sklářské značky Bomma a osvětluje prvotřídní světový design.

To všechno ve zcela mimořádném prvorepublikovém bytě Adolfa Hoffmeistera v paláci Diamant v srdci Nového Města pražského, ve Spálené ulici.

Takhle si sklárna pod křídly podnikatele Martina Wichterleho vymyslela svůj vůbec první showroom. Bomma zde chce svou produkci, která i přes pandemickou krizi zažila vskutku světelný a historicky nejúspěšnější rok, představovat svým zákazníkům, architektům a developerům – ale také tu plánuje pořádat diskuse a workshopy pro širší veřejnost.

Prvorepublikový apartmán v kubistickém domě architekta Emila Králíčka z roku 1912 je ohromující sám o sobě.

Spisovatel, politik a představitel avantgardy Adolf Hoffmeister si nechal dělat veškerý nábytek na míru a i po skoro sto letech jeho kvalita a promyšlenost vyráží dech, stejně jako členění bytu a jeho detaily, třeba vestavěný bar.

info Foto BoysPlayNice

Milánská interiérová designérka Sophie Wannenes, která je kurátorkou celého prostoru, a kreativní ředitel značky Bomma Václav Mlynář doplnili byt špičkovým designovým nábytkem předních evropských a světových firem a tapety, koberce i dlaždičky jsou sladěny do nejmenších detailů.

178 metrů čtverečních souznění funkcionalistického dědictví a designu 21. století osvětlují desítky světel české sklárny a doplňují ho vázy, sklenice a další sklo téže značky – a k tomu i produkce sesterské sklárny Rückl.

V tomhle bytě by se dalo hned bydlet, jen by člověk asi nechtěl platit účty za elektřinu.

„Nechtěli jsme jenom stroze odprezentovat naše kolekce, šlo nám o vytvoření netradičního, inspirativního prostoru, který naplno ukáže možnosti interiérového designu,“ říká k mimořádnému počinu marketingová ředitelka Bommy Eva Kozarová.

„Sophie Wannenes se svým charakteristickým přístupem k interiérovému designu vymyká všudypřítomnému minimalismu, umí propojovat různé styly a odvážnými kombinacemi podtrhne charakter jednotlivých produktů,“ zdůvodňuje výběr italské designérky.

„Koncept vychází ze současných evropských trendů, do kterých jsou vmíchány barvy tak, aby vytvořily až scénografickou, ale harmonickou atmosféru, aby vytvořily prostor pro bydlení, pro život, práci i vzdělání,“ dodává sama Sophie Wannenes, jejíž dotyk nesou veškeré detaily od závěsů přes výběr nábytku až po sladění vypínačů světel.

Byt doplňují česká umělecká díla, která vybrala kurátorka Danica Kovářová, a má se nadále vyvíjet. Bomma ho chce pro opravdové bydlení nabídnout špičkovým světovým architektům a designérům a značka si slibuje, že ze spolupráce s nimi vzejdou nové možnosti.

Sklárna vloni zažila rekordní rok: tržby 210 milionů představují oproti roku předloňskému třináctiprocentní nárůst. „Jsem přesvědčený, že přežije jenom špička,“ řekl majitel Martin Wichterle už v první půlce loňského roku, kdy to pro Bommu nevypadalo vůbec optimisticky, v našem pořadu Business Class.

„Musíte mít špičkový design a provedení, dát tomu příběh a emoce, aby v tom, co děláte, lidé viděli víc, cítili víc. Krize podle mě přinese nový pohled spotřebitelů, za co utrácejí,” domníval se tehdy.

info Foto BoysPlayNice

Podle Wichterleho slov to může znamenat návrat ke kvalitě, k hodnotnějším věcem.

A byt-showroom, první svého druhu v Česku, nás o tom má přesvědčit.