Miliardář Elon Musk se brzy chystá představit nové, dražší předplatné pro síť X, bude zcela bez reklam. Kromě něj firma hodlá nabídnout i levnější prémiové předplatné s plným objemem reklamy.
Miliardář, který v žebříčku Forbes nejbohatších lidí planety obsadil letos druhou příčku, hledá pro bývalý Twitter nové zdroje příjmů, poznamenaly zahraniční agentury.
Již zavedené předplatné X Premium zcela bez reklam není, ale uživatelům se jich zobrazuje výrazně méně.
Bližší informace k datu spuštění nových verzí předplatného ani k jeho ceně Musk nesdělil.
Twitter koupil rodák z Pretorie téměř před rokem za přibližně 44 miliard dolarů, v přepočtu přes bilion korun. Od té doby platforma trpí propadem příjmů z reklamy, protože se inzerenti obávají negativního prostředí pro své značky.
Musk, šéf řady dalších firem včetně automobilky Tesla, podle agentury DPA několikrát potvrdil, že síť, kterou přejmenoval na X, vydělává na reklamě jen asi polovinu peněz, než kolik Twitter dostával před jeho odkoupením.
Nový majitel se snaží výpadkům příjmů z reklamy čelit právě vyšším předplatným. Už nařídil omezit, kolik příspěvků denně mohou uživatelé vidět, aniž by platili poplatek. Ten v Česku činí na webu 216 korun měsíčně a v aplikaci iOS 249 korun.
V týdnu síť X spustila test s dalekosáhlými omezeními pro lidi užívající síť zdarma. Na Novém Zélandu a na Filipínách tak mohou noví uživatelé služby publikovat, citovat, nebo sdílet příspěvky pouze za poplatek ve výši jednoho amerického dolaru ročně.
Neplatící uživatelé mohou X používat pouze pasivně: mohou číst příspěvky, sledovat videa a ostatní uživatele. Cílem je ochránit síť před automatizovanými účty botů a šiřiteli nevyžádaných zpráv, uvedla společnost.