Po odchodu z advokacie nadchl Andreu Vaníčkovou svět přírodní kosmetiky a ve své firmě Biorganica nabízí nejčistší značky z různých koutů planety. Podnikání jí ale zrovna svou nejprůzračnější tvář neukázalo a místo oslav dekády na trhu teď svůj byznys staví prakticky od začátku.

Poupata růží, měsíček a plody šípku se ve skleněných báních za svitu slunce i měsíce macerují v rostlinných olejích.

Italský lékař Mariano Spiezia ve své alchymistické laboratoři v britském Cornwallu vyrábí přírodní kosmetiku Inlight, ve které zhmotňuje své přesvědčení – nic v těle nefunguje samo o sobě, naopak všechno je propojené.

Co si dáte na kůži, to jako byste snědli a působí to na fungování celého organismu. Právě organická kosmetika Inlight stála u prvního restartu kariéry pražské advokátky Andrey Vaníčkové, která ještě pod dívčím jménem Bartůňková působila třeba v kanceláři BBH.

Po letech velkého pracovního nasazení ve vysoké advokacii konečně otěhotněla a po porodu první dcery se jí, jak to tak občas bývá, přeskládaly priority.

„Už jsem nechtěla trávit hodiny a dny náročnými jednáními a zastupováním klientů. Chtěla jsem si užít děti, které jsem si přála,“ říká Vaníčková dvanáct let poté, co díky kamarádce na kosmetickém veletrhu v Norimberku objevila Inlight.

S dalšími dvěma přítelkyněmi tehdy vyjednala, že ho začnou do Česka dovážet, a před deseti lety založily firmu Biorganica. Většinu investice dala tehdy právě Andrea Vaníčková. S podnikáním na trhu s kosmetikou neměly zakladatelky žádnou zkušenost.

„Očekávaly jsme, že nám výrobce poskytne podporu ohledně marketingu, obchodu a podobně, ale zjistily jsme, že nic takového nemá. Takže jsem jako samouk začala pronikat do sociálních sítí.“

Interně jsme založily jakousi agenturu a začaly Inlight ukazovat svýma očima.

„Interně jsme založily jakousi agenturu a začaly Inlight ukazovat svýma očima,“ vzpomíná Andrea Vaníčková s tím, že počet sledujících se díky autentickému obsahu začal zvyšovat a dnes jich má na Instagramu přes 28 tisíc.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.