Dvě mladé podnikatelky vybudovaly uprostřed Ostravy kliniku, kde zdraví řeší jako one-stop-shop a postarají se při tom o vás jako v pětihvězdičkovém hotelu.
Kapka po kapce měří čas a první paprsky slunce se opírají do oken. V explozi karmínových, fialových a oranžových odstínů na horizontu začínáte tušit Lysou horu, zatímco matka příroda pomalu rozehrává velkofilm, kde hlavní roli hraje panoráma Beskyd na obzoru a ostravské komíny před ním.
Člověk by tenhle východ slunce nejraději pozoroval přivřenýma očima z postele plné polštářů. Není divu, když to tady celé vypadá jako v luxusním boutique hotelu – ale tohle křeslo, na kterém si můžete pohodlně lehnout, má taky něco do sebe. Kap, kap, kap… infuze vitaminu C už je skoro celá v krevním oběhu a příchod sestry člověka na chvíli vrátí do reality.
Tohle totiž není ani hotel, ani first class salonek Emirates na letišti. Tohle je nová klinika v Ostravě-Porubě, ambiciózní projekt, který pod jednou střechou spojil prémiové zdravotnictví, kavárnu a taky současné umění.
Chtěly jsme, aby si tu pacienti nepřipadali jako na klinice, ale na vernisáži.
„Chtěly jsme, aby si tu pacienti nepřipadali jako na klinice, ale na vernisáži. A tak jsme oslovily akademického malíře Adama Jílka, který nám na míru vytvořil tyhle úchvatné obrazy,“ ukazuje Helena Ruszová na geparda, jenž v tlamě drží neurologické kladívko. Gepard – spolu s tučňákem, vlaštovkou se stetoskopem nebo nosorožcem – patří do série divoce barevných a fantaskních Jílkových děl, která zdobí místní ordinace, čekárny i kanceláře.
Adam Jílek je mimochodem členem výběru Forbes 30 pod 30. A Ruszová je jedna ze dvou žen, které daly téhle klinice život. Černá perla je jedenáct pater, ve kterých najdete přes tucet různých odborností. Kardiologie, angiologie, ortopedie, neurologie, plicní a alergologie, rentgen, ultrazvuk, praktičtí lékaři, fyzioterapie, stomatologie.
„Na začátku roku ještě otevřeme oční, endokrinologii a diabetologii,“ doplňuje výčet ordinací Silvia Macháčková Matúšová. Spolu s Ruszovou před dvanácti lety odešly ze zdravotnické firmy, kde byly obě zaměstnané, aby založily Moravian Premium Care – byznys, který měl velké ambice a jeho strategie vznikala po kavárnách.
„Půl roku jsme neměly ani kanceláře, byly jsme jediné dvě ve firmě a takhle to bylo nejefektivnější,“ vzpomíná Matúšová. „No… záhy jsme byly tři, protože firmu jsem zakládala těhotná,“ doplňuje ji se smíchem Ruszová. Tehdy jí bylo sotva třicet, její byznysové souputnici o tři roky méně, kapitál neměly velký, zato ideje ano.