Nápojářská skupina Kofola prožila úspěšný třetí kvartál roku. Její tržby vzrostly o třiatřicet procent ve srovnání s loňským rokem. Dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA za první tři čtvrtletí roku dosáhla 1,6 miliardy korun, přičemž vedení očekává, že celkový výsledek bude na horní hranici avizovaných prognóz.

I přes problémy způsobené ničivou povodní, která zasáhla krnovský výrobní závod a logistické centrum Santa Trans, se Kofola rychle vzpamatovala. „Díky nasazení našich zaměstnanců jsme závod obnovili a všechny linky opět běží,“ uvedl generální ředitel Daniel Buryš.

Na českém a slovenském trhu Kofola zaznamenává desetiprocentní nárůst tržeb, přičemž rekordní měsíce červenec a srpen přinesly historicky nejvyšší tržby přesahující osm set milionů korun. Tradiční Kofola, stejně jako značky Targa Florio, Kláštorná Kalcia, Korunní, Rajec a SEMTEX, těžily z nových produktových architektur a silného letního období.

Silné výsledky zaznamenal také Adriatický region, který zaznamenal růst tržeb ve Slovinsku, Chorvatsku a na exportních trzích. Region podpořila i dlouhá turistická sezona a iniciativy na podporu zelených projektů, včetně výsadby stromů pomocí dronů.

Nově začleněné pivovary zaznamenaly nárůst EBITDA díky lepším prodejům a úsporám v marketingu. Segment Fresh&Herbs, kam spadá UGO, také dosáhl meziročního růstu o sedmnáct procent.

Skupina Kofola se i přes výzvy z povodní těší z úspěšné sezony a rozhodla se vyplatit zálohu na dividendu ve výši sedmi a půl koruny na akcii před zdaněním. Finanční výhled pro celý rok je stabilizován na úrovni 1,8 miliardy korun.

https://forbes.cz/z-youtube-i-netflixu-udelal-masiny-na-penize-poznejte-nejuspesnejsiho-ceskeho-manazera/https://forbes.cz/z-youtube-i-netflixu-udelal-masiny-na-penize-poznejte-nejuspesnejsiho-ceskeho-manazera/