Komerční banka v úterý představila nový bankovní systém pro klienty, který zahrnuje novou mobilní aplikaci, internetové bankovnictví či digitalizaci. Převod klientů do nového systému bude postupný do roku 2025. Vedení banky, která patří mezi největší v České republice, to dnes oznámilo novinářům na tiskové konferenci. Investiční náklady banky jsou v řádu nižších miliard ročně, nyní vzhledem k transformaci budou mírně vyšší.
„Dnes představujeme novou banku s klientem v centru veškerého dění a postavenou na nejmodernějších technologiích a nástrojích. Komerční banka pokračuje ve své transformaci s ambicí být lídrem v nové éře bankovnictví, která je inovativní, udržitelná a založená na inteligentní kombinaci digitálního a fyzického řešení pro klienta,“ uvedl na tiskové konferenci generální ředitel banky Jan Juchelka.
V příštích třech letech bude pro klienty Komerční banky k dispozici dosavadní i nová technologie, do nového systému bude banka klienty převádět postupně. „Letos se to bude týkat 300.000 retailových klientů, od příštího roku i korporátních klientů,“ doplnil člen představenstva zodpovědný za digitální transformaci Margus Simson.
Do konce roku 2025 chce Komerční banka v Česku otevřít osmdesát poboček v novém designu, což je téměř polovina jejích poboček. Zároveň klientům nabízí i takzvanou obsluhu na dálku, tedy vzdálenou obsluhu jejich financí a poradenství prostřednictvím on-line schůzek po telefonu nebo přes videohovor.
Komerční banka je mateřskou společností Skupiny KB a součástí mezinárodní skupiny Société Générale. Patří mezi přední bankovní instituce v Česku i v regionu střední a východní Evropy.