Lídr v oblasti bio kosmetiky, vstoupil před deseti lety na český trh a změnil pravidla hry v kosmetickém průmyslu. Od svých skromných začátků v roce 2014 firma vyrostla v největší značku s bio kosmetikou na českém trhu, s 20 kamennými prodejnami, rozsáhlým portfoliem 150 unikátních produktů a silným zaměřením na inovaci, udržitelnost a kvalitu.
Havlíkova Apoteka byla založena vizionářkou Zuzanou Krejčí a dodnes zůstala rodinnou firmou. Jak tomu u rodinných firem bývá tradicí, vedení přešlo na další generaci a bylo předáno dceři Vivien Nagy na přelomu roku 2020, která je dnes jednatelkou a také creative director v oblasti produktů pro společnost.
Když značka vstoupila na trh, málokdo věděl, co pojem „bio“ znamená. Tehdy domácí projekt bez e-shopu, začínal v krachujícím obchodním centru v Liberci s jediným produktem – ikonickým Havlíkovým přírodním zázrakem.
Ačkoli mnoho lidí úspěch zpochybňovalo, zakladatelka Zuzana Krejčí vždy věřila ve svůj přístup založený na ingrediencích, udržitelnosti a autentických recepturách a Havlíkův přírodní zázrak se stal fenoménem, který získal během let sedm prestižních ocenění za svou kvalitu.
Na něj navázala tříminutová Ranní maska – první ranní maska na světě a absolutní inovace, která se stala ikonou a prodalo se již přes 650 000 kusů. Jedinečný přístup a zaměření na nekompromisní kvalitu ze značky udělaly průkopníka v Česku a ukázaly cestu dalším značkám.
Značka byla podložena vizí, že kosmetika může být přírodní, účinná a udržitelná. Jedním z klíčových pilířů úspěchu Havlíkovy Apoteky byl i trend bio a clean beauty. Tento trend je dnes jeden z nejrychleji rostoucích, a to hlavně díky zvýšeným požadavkům spotřebitelů na udržitelné a etické produkty bez syntetických chemických ingrediencí, které mají negativní dopad na zdraví i ekologii.
V roce 2022 byla hodnota světového trhu s bio kosmetikou přibližně 10,7 miliardy dolarů a očekává se, že do roku 2031 dosáhne 22,12 miliardy dolarů, což odpovídá ročnímu růstu (CAGR) 8,5 procenta. Havlíkova Apoteka je v tomto směru jedním z lídrů Českého trhu. Díky svým hodnotám oslovuje stále více zákazníků napříč generacemi, kteří hledají kvalitu bez kompromisů.
Milníky a úspěchy roku 2024
Jedním z největších úspěchů roku 2024 bylo otevření vysněné flagship prodejny v ulici Na Příkopě. Toto strategické umístění v 18. nejdražší ulici pro retail na světě, a zároveň nejfrekventovanější ulici naší republiky, kde denně projde odhadem 120 000 lidí, zdůrazňuje ambici Havlíkovy Apoteky zařadit se mezi přední globální značky v oblasti kosmetiky.
Na podzimní slavnostní otevření flagship prodejny se sešla fronta více než sta lidí, což v Česku běžně vidíme jen při otevírání prodejen světových značek. Prodejna je také památkově chráněný architektonický klenot navržený jedním z nejslavnějších českých architektů Adolfem Loosem.
Prostor butiku sloužil Praze už před sto lety – tehdy jako prvorepublikové krejčovství Adam, které je dodnes vybaveno původním nábytkem. Historický prostor butiku přidává značce další vrstvu autenticity, která zdůrazňuje propojení s bohatou českou historií.
K dalším úspěchům patří každoroční Adventní kalendář, který se stal ikonickým a navzdory tomu, že se jeho výroba každoročně zdvojnásobuje, mizí z pultů rychlostí blesku a těší se obrovskému zájmu zákazníků.
Organická Apoteka: Revoluce v kosmetice
Na začátku roku 2023 na trh uvedli svou druhou značku – Organická Apoteka, kterou založila Vivien Nagy, a tím pokračuje v rodinné tradici se zaměřením na bio kosmetiku.
Tato niche luxusní bio kosmetika inspirovaná českou historií si rychle získala přízeň zákazníků, zejména v zahraničí. Již v druhém roce víc něž ztrojnásobila svůj obrat a dokazuje, že české značky mohou být konkurenceschopné i na světové úrovni.
Její první produkt, intimní sérum Venuše, které bylo hned několikrát vyprodáno, za pouhý rok získalo pět prestižních ocenění, včetně Global Beauty Awards v Londýně, což posiluje pozici na mezinárodním trhu a zvyšuje renomé značky přinášející vysoce inovativní a kvalitní kosmetiku.
Budoucnost, která inspiruje
Tento nostalgický klenot české výroby zdobí již také koupelny prestižních pražských hotelů a díky silnému zájmu ze zahraničí je plánem pro rok 2025 posílit i export a B2B spolupráce.
Dalším plánem je také otevření zážitkové prodejny v ulici Železná u Staroměstského náměstí, kde se produkty budou vyrábět přímo před zraky návštěvníků – tento koncept nemá ve světě obdoby. Součástí prodejny bude také první vlastní obchod jejich luxusní značky Organická Apoteka.
Unikátní koncept reflektuje snahu nejen prodávat, ale také vzdělávat zákazníky, kteří dnes hledají nejen kvalitu, ale také transparentnost a etiku výroby. Produkty Havlíkovy Apoteky jsou vyráběny lokálně, s důrazem na udržitelnost, a protože věří v podporu svého regionu a jeho hodnot.
Havlíkova Apoteka není jen značkou, je příběhem. Příběhem odvahy, inovací a neúnavného úsilí o dokonalost. Za deset let se jí podařilo změnit vnímání kosmetiky v Česku, inspirovat další značky a ukázat, že kvalita má své místo na každém trhu.