Ta doba už je tady. Evropské automobilky začínají nabízet elektromobily pro „běžné lidi“ za cenu kolem půl milionu korun. Má jít o auta, která přesvědčí i ty, kdo doteď elektromobilitě nedávali šanci.
Tesla Model 3, Škoda Enyaq, Volvo EX30, Hyundai Kona, Volkswagen ID.3… Elektrická auta, která Češi objednávají relativně ve velkém. Jenže na všechny je potřeba minimálně 850 tisíc korun, pokud tedy nepočítáme firmy a živnostníky, kterým poskytuje stát na nákup elektromobilu dvousettisícovou dotaci.
Pro ty z nás, kdo byli zvyklí si jako nové auto kupovat typicky Škodu Fabia nebo Hyundai i30 za zhruba 450 tisíc korun, čistě elektrická alternativa chyběla. Postavit a prodat čistý elektromobil za půlmilionovou psychologickou cenovou hranici totiž automobilkám dlouho nešlo.
Volkswagen měl sice před lety řadu malých elektromobilů, kterou u nás zastupoval hlavně model Škoda Citigo-e za půl milionu korun – jenže vydělat na takovém autě se ukázalo být nemožné.
Forbes Digital Premium
13. 6. 20249 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.