Svůj první web naprogramoval v šesti letech, od té doby vyvinul aplikaci na odhalování deepfakes či překlad znakového jazyka, která zaujala i v OSN. Devatenáctiletého studenta Stanfordu proto jen málokdo nazve jinak než géniem.
Rodák z Prahy dnes zkoumá se špičkovými vědci za oceánem nástrahy AI a svými výzkumy upozorňuje na to, jak snadné je zneužít důvěry veřejnosti k šíření nepravdivých sdělení.
Více se o Matyášovi i jeho práci s americkou CNN, pro niž vytvořil vůbec první napodobeninu moderátora, která by dokázala bez povšimnutí odmoderovat večerní zprávy, dozvíte v únorovém vydání magazínu Forbes.
Dotazník Matyáše Boháčka
Co děláte?
Jsem student Stanfordovy univerzity věnující se výzkumu umělé inteligence.
—
Jaké jsou vaše tři nejposlouchanější songy na Spotify za rok 2023?
Mám Apple Music, moje nejposlouchanější písničky za rok 2023 byly 1) Got Me Started, Troye Sivan; 2) Lost in Music, Sister Sledge; 3) Lights, Journey.
—
Kterou knihu jste naposledy četl? A líbila se vám?
Why Fish Donʼt Exist od Lulu Miller a přišla mi znepokojivá, avšak zajímavá a relevantní.
—
Se kterou aplikací trávíte nejvíc času?
Canvas a Goodnotes, obojí kvůli škole.
—
Kdo vám v životě dal nejlepší radu a jak zněla?
Skvělých rad, jichž si nesmírně vážím, jsem dostal mnoho. Teď mě napadá ta od Jana Romportla o tom, že atraktory jsou v životě naprosto stěžejní k tomu, abychom rostli, musíme si jich však být neustále vědomi a v určitých momentech se z jejich silových polí vymanit.
—
Kdo je váš největší vzor a proč?
Prof. Hany Farid pro jeho neuvěřitelnou vědeckou kapacitu, lidskost, prozíravost a schopnost učit.
—
Jaký je váš nejúčinnější lifehack?
Aktuálně na univerzitě to je přístup k neomezenému množství ledové kávy a bagelů, protože jsem se spřátelil s šéfkuchařem kantýny na mé koleji.
—
Kdybyste se mohl setkat s kýmkoli (žijícím či nežijícím), kdo by to byl a proč?
Byl by to prof. John von Neumann. Povyprávěl bych mu, jaký kus jsme v počítačích od jeho smrti ušli, a pak bych asi už jen poslouchal.
—
Čím jste chtěl být jako malý?
Průvodcem nebo učitelem.
—
Bojoval byste raději s jednou kachnou o velikosti koně, nebo se sto koňmi o velikosti kachny? A proč?
Nejspíš se sto koňmi o velikosti kachny. V prvním z případů jsem si totiž skoro jistý prohrou. Byť ani v druhém z případů nemám mnoho šancí, pokud problém rozdělím na sto menších podproblémů, konkrétně pacifikaci každého jednotlivého koníka, mám alespoň nějakou šanci na výhru. Předpokladem tohoto úsudku je však skutečnost, že spolu koníci nemohou komunikovat, a koordinovat tak své útoky.