Pedro’s streetfood na Moravě
Bistro oživím pořádáním pop-upů a víkendových brunchů
Petr Pavlů žije pro jižní Moravu, street food i vlastní gastro koncept Pedro’s. V Lednici má dva foodtrucky a v Mikulově stylové bistro. Jeho specialitou jsou burgery, které si v sezoně vychutnají stovky lidí denně.
Trhané maso sází do bulek nebo quesadill s náloží čedaru, avokádovo-limetovou salsou, k tomu přidává hranolky smažené v hovězím loji. Do burgerů používá vyzrálé hovězí, které si sami melou každý den, špičkové lokální suroviny, míchá si vlastní koření, kombinuje chutě podle momentálních emocí a vyžívá se v drzých fúzích různých kuchyní:
Do amerického smash burgeru bez mrknutí oka vloží korejské kimči, do hot dogu zase italskou salsicciu nebo masové kuličky s rajčatovo-bazalkovou omáčkou.
„Musíte se zakousnout a říct wow,“ směje se pětatřicetiletý podnikatel. Funguje to. Pedro’s streetfood bistro, zařízené ve stylu jeho oblíbené počítačové hry Fallout, dvakrát po sobě vyhrálo anketu Jihomoravské bistro roku.
Petr alias Pedro není profesionální kuchař, vařit se prý učí už deset let metodou pokus-omyl. Vystudoval regionální rozvoj v Brně a region se rozhodl rozvíjet po svém hned po škole. Bez váhání totiž přijal nabídku na spoluotevření burgrárny v Lednici.
„Uměl jsem dělat jen hambáče, tak jsem začal dělat hambáče,“ komentuje suše svůj začátek s vybavením z druhé ruky v malém bistru, kde byla dříve cukrárna ve slepé uličce, kam většina turistů nezabloudí.
Přesto vytrval a o dva roky později se už na burgery stály fronty. Za další rok se zajetý koncept stěhoval do centra Lednice.
Pojízdný se stálou adresou
„Z vaření pro davy lidí se ale vytratila vášeň a já toužil po něčem menším,“ vysvětluje Petr Pavlů, proč z bistra odešel a otevřel si první Pedro’s foodtruck. Prý nebyl zas takový dobrodruh, chtěl ale přinést originální alternativu ke kamenným podnikům, kterých bylo v Lednici dost. „Na otevření nového menšího bistra navíc nebyly peníze,“ přiznává upřímně.
Pro starý Fiat Ducato, ve kterém se dříve grilovala kuřata, si jel ve sněhové vánici. Stopadesátikilometrová cesta zpět mu trvala sedm hodin a málem se zřítil ze srázu. „Byl to nejhorší zážitek v mém životě,“ směje se. „Když se v byznysu někdy nedaří, vzpomenu si na to a hned vím, že přežiju všechno.“
Propadů zažil dost. Pohořel na několika festivalech. Servíroval jen deset burgerů denně a s nepojízdným foodtruckem se mu nepovedlo vyrazit na cesty po Moravě, jak původně zamýšlel. Jenže pak ho objevil Lukáš Hejlík a s Gastromapou přišla i lavina zákazníků.
„Po čase jsem si koupil druhý foodtruck, abych na festivalech pořád nestavěl stánek,“ popisuje Petr Pavlů. Nakonec i ten zaparkoval na stálém místě – pod platanem v areálu Zahradnické fakulty Mendelovy univerzity v Lednici.
Foodtruck „Kafe z výšky“ tam nabízí výběrovou kávu, dezerty a slané pokrmy od batátového krému s kokosovým mlékem až po kváskový chléb s olivovou tapenádou, fetou a nakládanou cibulkou. „Zjistil jsem, že je lepší budovat značku v rámci stálého provozu,“ říká Pavlů.
Vášeň pro jídlo
Počet podniků zatím zastavil na číslovce tři. Má sice v plánu dobýt Brno, ale čas prý ještě nedozrál.
V zimě, kdy je relativní klid, maká na zdokonalení konceptu, chce rozjet e-shop s vlastními produkty. „A oživíme naše bistro v Mikulově pořádáním pop-upů a víkendových brunchů,“ odhaluje plány na nadcházející sezonu.
Za sporákem ho zákazníci teď vidí už jen výjimečně. Vaření přenechal osmičlennému týmu a slávu na place teď šíří jeho „kluci v čepicích a kostkovaných flanelkách“. Sám udržuje brand, řídí byznys a vymýšlí kreativní „meníčka“.
Jezdí starým autem, materiální věci ho nezajímají. Většinu svého rozpočtu utrácí za gastro zážitky a v práci by byl nejraději nonstop. „Moc mě baví poznávat nové chutě a vychytávat různé kombinace surovin. Teď ale trochu zpomalím a budu se věnovat rodině,“ slibuje nastávající otec.