Tržby bezmála osm miliard a z toho vykřesaný 2,5miliardový zisk EBITDA, to je působivá vizitka Miloše Pavliše, ředitele Saint-Gobain Adfors v Litomyšli.
Továrna na moderní sklovláknité příze zaměstnává dva tisíce lidí a z Česka zásobuje speciálními průmyslovými textiliemi celý svět – používají se třeba do záplat na amerických silnicích i v bezpečnostních prvcích v dolech. Východočeský Adfors je taky velkým regionálním dárcem, podporuje nemocnice a ze svého rozdělí každoročně mezi místní organizace několik set tisíc korun.
Pavliš to navíc před třemi lety dotáhl až do nejvyššího vedení koncernu Saint-Gobain, když se stal prezidentem zodpovídajícím globálně za celý Adfors. To znamená, že kromě fabriky v Litomyšli šéfuje dalším třinácti průmyslovým závodům v Evropě, Severní a Jižní Americe i jižní Asii – dohromady má pod sebou přes čtyři tisíce zaměstnanců a celosvětově skoro 670 milionů eur tržeb.
Adfors má také sympatický program, v rámci kterého si zaměstnanci mohou za dotovanou cenu koupit akcie mateřské společnosti Saint-Gobain – deset procent akcionářů koncernu je díky tomu jeho zaměstnanci.