Do čela rozjeté Škody Auto s více než 34 tisíci zaměstnanci nastoupil v létě covidového roku 2020. Do Česka přišel z pozice ředitele jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen. Češi tápali, co od poměrně neznámého šéfa čekat, ale Schäfer během více než roku, kdy automobilku řídí, ukázal, že za ni dokáže bojovat.
Byť ne vždy úspěšně, což například znamenalo přijmout rozhodnutí centrály Volkswagenu a zastavit vývoj Škody Fabia Combi. Na druhou stranu Schäfer dostal pověření obsadit škodovkami indický, ruský a severoafrický trh.
Momentálně ale musí zvládnout nejtěžší krizi v novodobé historii, kdy všechny české závody zastavily výrobu kvůli chybějícím čipům. Už teď je proto jasné, že automobilka, která loňský rok skončila s tržbami ve výši 348 miliard korun, letos vyrobí o čtvrt milionu aut méně, než plánovala.