Za úspěšné online prodeje mu vděčí firmy jako Sconto, Tescoma či Mountfield. Vede ostravskou firmu Shopsys, která vytváří e-shopy pro největší hráče na trhu. Jako CEO drží otěže stomilionového byznysu a řídí tým 70 lidí. Už na ČVUT se stal viceprezidentem studentské organizace JA Alumni Europe s více než 10 tisíci členy a spoluzakladatelem e-commerce konference ShopCamp. Díky tomu si ho v jeho 21 letech všiml majitel Shopsysu Petr Svoboda a nabídl mu práci marketingového specialisty. Z té se vypracoval na marketingového ředitele a následně CEO. Založil také oceňovaný magazín EXEC, jehož prostřednictvím se snaží vzdělávat e-commerce komunitu.
Dotazník Matěje Kapošváry
Co děláte?
Dělám v e-commerce – vedu vývojáře e-shopů Shopsys, vydávám magazín EXEC a pořádám konferenci ShopCamp.
—
Jaké jsou vaše tři nejposlouchanější songy na Spotify za rok 2022?
Beskyde, Beskyde, Komáři se ženili a Píseň Leontýnky z filmu Ať žijí duchové ("vládci" mého Spotify jsou poslední dobou mé dvě děti).
—
Který seriál vás naposledy pohltil tak, že jste se na něj díval nonstop?
Peaky Blinders.
—
Jakou knihu jste naposledy četl?
The Hard Things About Hard Things.
—
Se kterou aplikací trávíte nejvíc času?
Na mobilu Messenger a na počítači Chrome a Slack.
—
Instagram, nebo TikTok? A proč?
Instagram. TikTok jsem radši ani nevyzkoušel, už tak mám mobil v ruce častěji, než bych chtěl.
—
Kdo je podle vás ideální prezident (ze všech lidí na planetě, i nežijících)?
Pokud i nežijících, tak nejlépe někdo z budoucnosti. Věřím, že tak by mohl/a konat v našem nejlepším zájmu.
—
Představte si Česko v roce 2053. Jak vypadá?
Budu optimista – sebevědomé, silné a přátelské.
—
Kdybyste kromě toho, co dnes děláte, mohl dosáhnout jiného snu, co by to bylo?
Kdybych nedělal v e-commerce, zůstal bych u robotiky.