14 mil. korun
David Luu
27 let
236 tis.
XTB, GymBeam, Footshop
spolupráce, Herohero, YouTube
lifestyle, sport
Rozlítaný tvůrce, jehož videa vás nejčastěji zavedou za Atlantik do USA, ale také do Německa, Španělska, na Bali nebo do Bangkoku. To je David Luu, sedmadvacetiletý český skateboardový reprezentant, který si ke čtyřem kolečkům přidal ještě jedno velké youtubové soukolí.
Do USA se svým týmem létá pravidelně, jedna taková série videí jej vyjde zhruba na milion korun. Ale vyplatí se to. V Americe svým sledujícím jednak nabídne možnost nahlédnout pod pokličku svého životního stylu a jednak představuje Státy jako takové – srovnává potravinové řetězce, zkouší tamní autoškolu, představí několik států nebo si třeba střihne maraton.
„Aktuálně tvoří můj tým dva lidé na full time a dva externisté na dálku, nikdy jsem ty kluky neviděl osobně,“ popisuje David Luu.
Jeho videa jsou atraktivní, a tak přirozeně lákají obchodní partnery. Mezi ty největší partnery se řadí tradingová společnost XTB či výrobce doplňků stravy GymBeam, se kterým rozjel společný projekt Energy Run. Spolupracuje i s českým e-shopem s teniskami a streetwearem Footshop. Kromě lukrativních partnerství má také solidní, více než osmisetčlennou předplatitelskou základnu na Herohero.
David Luu a jeho dotazník
Kolik procent ze svých příjmů investuje zpět do své tvorby (tým, pronájem prostor, technika, rekvizity…)?
Ze začátku to bylo klidně vše, co jsem vydělal, abych si koupil počítač, kameru, mikrofony a další věci do videí nebo uhradil náklady na cestování. Teď už paradoxně nic extra, protože jsem pochopil, že je výhodnější investovat do lidí.
Jakou nejvyšší částku jste utratil za jedno video nebo projekt?
Nejnákladnější byla asi videosérie z USA s klukama. Létáme tam pravidelně a vždy se dostaneme k jednomu milionu korun za celou sérii.
Jakou nejbizarnější nabídku na spolupráci jste dostal?
Nejbizarnější mi přijde výdrž Temu, kteří mi píšou asi půl roku v kuse.
Litujete něčeho ve své tvorbě nebo vystupování na veřejnosti, co byste s odstupem času udělal jinak?
Nelituji ničeho. Vše je vývoj a nic není dokonalé. V minulosti jsem svoje staré cringe vlogy skryl, protože jsem se za ně styděl. Nicméně je to nezbytný vývoj a teď mi přijde fér, aby to lidé mohli vidět, a proto je vše zase online.
Jaký hejt, který vám někdo adresoval, vás nejvíce pobavil?
Že jsem povoláním syn… Být youtuberem jsem si přál a motivovalo mě to natolik, že jsem teď tady a píšu si s Forbesem.
Kolika lidem momentálně vaše tvorba dává práci, ať už na plný, či částečný úvazek?
Aktuálně tvoří můj tým dva lidé na full-time a dva externisté na dálku (nikdy jsem ty kluky neviděl osobně).