8 mil. korun
Vilém, Viktor a Vojtěch Cao
27, 30 a 24 let
114 tis.
Superionherbs, GymBeam, XTB
spolupráce, Herohero, YouTube
bojové sporty
Co vypadá jako spontánní úspěch jednoho muže, je od počátku promyšlený rodinný byznys. A velmi slušný.
Vilém Cao a jeho bratři Viktor a Vojtěch vybudovali nejsilnější kanál zabývající se bojovými sporty, ponejvíce pak MMA, jež se poslední léta těší nebývalému zájmu veřejnosti.
„Mým snem vždycky bylo spojit rodinu s prací. A pokaždé, když jsme se potkali a dali se do řeči, debata nakonec sklouzla k MMA,“ přibližuje někdejší thajský boxer.
Jestliže Willy je tvář projektu a insider v odvětví, který otevírá dveře k tématům i hostům do podcastu, Viktor obstarává byznys a Vojtěch produkci. „Každý jsme si našli svou roli,“ komentuje věkem prostřední ze sourozenců s vietnamskými kořeny.
Peníze jim takřka rovnoměrně chodí díky spolupracím, předplatitelům na Herohero, sledovanosti na YouTube, ale i dalším aktivitám, do nichž se zapojuje hlavně Willy, jako je například moderování bojových galavečerů. Nedávno spustili rovněž vlastní magazín Sportlight, jenž distribuuje obsah výhradně skrz sociální sítě.
Willy Cao a jejich dotazník
Kolik procent ze svých příjmů investujete zpět do své tvorby (tým, pronájem prostor, technika, rekvizity…)?
Hodně se to mění. První dva roky natáčení jsme investovali zpět výrazně víc, než jsme vydělali. Tvorba se stala naším obrovským koníčkem, a tak jsme se snažili posunout – jak po technické stránce, tak co se týče našich schopností. Byl to risk, ale věděli jsme, že když uděláme maximum, tak z toho v nejhorším bude spousta zkušeností. Teď je to obtížné říct, protože značně investujeme do dalších projektů.
Jakou nejvyšší částku jste utratili za jedno video nebo projekt?
Vzhledem k tomu, že to spíše budujeme dlouhodobě a kupujeme techniku a podobně, tak by se to dalo rozpočítat na videa, ale to moc neděláme. Co se týče lidí, tak byla videa, která stála v desítkách tisíc.
Jakou nejbizarnější nabídku na spolupráci jste dostali?
Jako bizarní spolupráce vnímáme nabízení spojení s lidmi, kteří prodávají svoje tipy, pak různé kratomy a zahraniční profily, které slibují růst sledujících.
Litujete něčeho ve své tvorbě nebo vystupování na veřejnosti, co byste s odstupem času udělali jinak?
Nelitujeme ničeho. To neznamená, že jsme neudělali žádnou chybu, ale snažíme se k tomu přistupovat pozitivně. Určitě je lepší dělat chyby na začátku cesty než na jejím konci. Důležité je vzít si z toho to pozitivní, poučit se a znovu je neopakovat. Máme výhodu, že vždy, když nastane jakákoli krizová situace, tak si s bráchy zavoláme, rozebereme to a dáme si k tomu vzájemně zpětnou vazbu. Není to vždycky příjemné, ale s odstupem času jsme za to rádi.
Jaký hejt, který vám někdo adresoval, vás nejvíce pobavil?
Bylo pár vtipných věcí, u kterých jsme se fakt smáli, ale to se sem asi nehodí.
Kolika lidem momentálně vaše tvorba dává práci, ať už na plný, či částečný úvazek?
Těch lidí, se kterými spolupracujeme na nějaké pravidelné bázi, je celá řada. Nerad bych na někoho zapomněl, tak asi nedám konkrétní číslo. Nicméně core dodnes představujeme my tři, a hlavně Vojta, který se stará o většinu produkce.