Producent a spoluzakladatel filmové agentury Seeya Creative a bookingové agentury Pop Out. Spolupracoval s choreografem Yemim A.D., skupinou Rychlí kluci, návrhářem Janem Černým i s prezidentem Petrem Pavlem. Režíroval a produkoval videoklip pro španělského herce a zpěváka Aróna Pipera.
Jak využíváte digitální technologie a AI? Jaký mají vliv na vaši práci?
AI používám prakticky každodenně, formou integrací, pluginů, ale také ChatGPT a dalších platforem.
Pomáhá mi to při orientaci v komplexnějších datech, tvorbě textací, rešerší. Usnadňuje mi to hodně práce.
Jak vnímáte oblast ESG a její vliv na budoucnost byznysu?
Pozitivně. Nejdůležitější mi určitě přijde Social kategorie, a to primárně s ohledem na zdraví pracovníků a prostředí, v němž se pohybují. Efektivita, kterou tím firma získá, je opravdu znatelná, účelem je snižovat nemocnost a zvyšovat kvalitu života zaměstnanců a jejich rodin.
Vedle toho je hned Environmental kategorie s ohledem na efektivní řízení spotřeby energie v továrnách a dalších zařízeních. Governance, tak jak to má nyní EU připravené, není ještě dotažené.
Jaký je váš názor na práci na dálku?
Ten, kdo to dokáže, si to zaslouží. Pokud člověk zvládne pracovat z druhé strany planety a dodá kvalitně a včas, není důvod ho omezovat. Jsou profese, které sociální kontakt ani nevyžadují. Je ale pravda, že proti výkonnostnímu aspektu stojí ten sociální – podpora týmu, semknutost – a toho na onlinu v takové míře dosáhnete jen těžko.
Co podle vás znamená work-life balance?
Disciplínu. Každý tohoto „magického slovíčka“ může dosáhnout, ale ne každý chce. Také jsem si dříve nalhával, že nemám čas, ale chyběla mi priorita.
Co obdivujete na dnešní nastupující generaci?
To, jak přijímá rozmanitost a nebojí se jí. Zvýšil se také tlak – každý je nyní „úspěšný“, protože jeho profil to říká. S tím se musíme poprat.
Co obdivujete na generaci byznysových matadorů?
Kvalitu, řemeslo, trpělivost (nic z toho se nedá generalizovat), které jsou v dnešní době na ústupu.
Jsou podle vás mladí dost slyšet? A proč?
Jsou slyšet, ale chybí jim koherence. Názorů je mnoho, je těžké si vybrat, postavit se za něco kolektivně a tou silou podnítit změnu. V nadsázce jsme první generace „kyborgů“, telefon je nedílnou součástí těla a dokážeme sdílet pocity a myšlenky po celém světě nejrychleji, jak to kdy šlo. Jsme slyšet, ale není nám vždy rozumět.
Co byste chtěl dělat, až vám bude šedesát?
Chtěl bych dělat něco úplně mimo odvětví, třeba pracovat se zvířaty. Chtěl bych poznat ještě hodně z toho, co naše planeta nabízí. Miluji cestování.
Jaký je váš osobní vzkaz starší generaci?
Nechte nás tvořit, podpořte nás, věřte nám. Máme co předat a společně se můžeme hodně naučit.