tým personalizace, Česká spořitelna
29 let
V České spořitelně pracuje od roku 2018. Začínala jako stážistka pro spolupráci se studenty a po dostudování vysoké školy se zaměřila na zákaznickou zkušenost (CX) v oblasti finančně zranitelných klientů. Nyní se věnuje podpoře jednoho z členů představenstva ve strategických tématech, primárně v oblasti finančního zdraví. Ve volných chvílích bere do ruky knížku nebo tvoří, v poslední době ji nadchla výroba koberců tuftingovou metodou.
Jak využíváte digitální technologie a AI? Jaký mají vliv na vaši práci?
Vlastně denně, přirozeně se staly součástí mé práce. Využívám našeho interního chatbota a Copilota – pomáhají mi být efektivnější. Zbývá mi tak víc času na hlubší práci a přemýšlení.
Jak vnímáte oblast ESG a její vliv na budoucnost byznysu?
Firmy by měly být odpovědné za svůj dopad na životní prostředí, společnost, za svoje řízení, kulturu. Občas se bohužel ESG zneužívá jen pro marketing. Důležitá je opravdovost a konkrétní viditelné kroky. Mně osobně chybí víc viditelných změn a úspěšných příběhů v té sociální a řídící části – tady je myslím spousta inspirace ve startupech a nových, mladých firmách, které na to jdou jinak.
Jaký je váš názor na práci na dálku?
Pro moji práci je důležité se s kolegy v zaměstnání potkávat a mít možnost se o věcech bavit osobně. Někdy ale potřebuji prostor na soustředění, nerušenou práci, a na to je home office skvělý. Za mě je tedy nejlepší kombinace, a to už vlastně považuji za standard. Hodně nás posunula pandemie a naučila obě strany – firmy i zaměstnance – si více důvěřovat.
Co podle vás znamená work-life balance?
Je to takové zaklínadlo, které když správně používáte, máte energii pro práci a ta vás pak o to víc baví. A to díky času s blízkými a díky aktivitám, které vám pomáhají vypnout, dobít baterky. Já s tím balancem trochu „balancuji“ na hraně, ne vždy se mi to daří dobře.
Co obdivujete na dnešní nastupující generaci?
Nová generace mě nepřestává fascinovat v rychlosti adaptace, a to hlavně v oblasti technologií. Obdivuji i schopnost jasně si vymezit hranice, ať už pro zmíněný work-life balance, nebo to, kým a čím chtějí být.
Co obdivujete na generaci byznysových matadorů?
U generace byznysových lídrů mě inspiruje pracovitost, odolnost vůči stresu a ochota předávat zkušenosti a dávat šance mladším.
Jsou podle vás mladí dost slyšet? A proč?
V „nových“ tématech, kde se jako mladší generace cítíme silní, jsme slyšet dobře. Jako příklad mě napadá už zmíněná AI a hlas Sary Polak. V „zavedených“ systémech jako politika nebo zdravotnictví je to těžší, ale i tam vidím změny a ochotu společnosti mladým naslouchat. Například v prezidentské kampani Petra Pavla, hnutí Milion chvilek nebo v projektech podporujících prevenci, jako je Loono.
Co byste chtěla dělat, až vám bude šedesát?
Chtěla bych mít čas na všechny knížky, které se mi doma kupí vyšší rychlostí, než je stíhám číst. Třeba si je budu moct jednou přečíst ve své „útulně“, kterou jsem navrhla jako svůj první (a poslední) projekt na architektuře.
Jak jste si představovala svoji kariéru, když vám bylo dvacet?
Studovala jsem právě architekturu, takže moje představy o budoucnosti byly tenkrát v téhle oblasti.
Jaký je váš osobní vzkaz starší generaci?
Myslím, že není třeba ty vzkazy oddělovat. Jedna generace bez druhé nedokáže tolik, co v případě, že se budeme inspirovat, respektovat a spolupracovat spolu. Nebojme se být slyšet, ale pojďme se i vzájemně poslouchat.