Nepatří žádnému oligarchovi, ani jinému méně zámožnému podnikateli. Ani nemůže. Alespoň do doby, kdy se s ní bude pojit přívlastek veřejnoprávní. Snahám o její ovládnutí – ze strany některých politiků – se nicméně v posledních letech nevyhýbá. Není divu. Česká televize, kterou od roku 2011 vede Petr Dvořák, je co do informování tuzemské společnosti stěžejním médiem.
FUN FACT
První verzi
iVysílání spustila Česká televize už na přelomu tisíciletí, kdy u nás neexistoval Netflix ani YouTube. Vylepšení se tato videoplatforma nicméně dočkala až v prosinci minulého roku.
Ukázalo se to i během pandemie. Její vysílání na zpravodajské ČT24 si 15. března 2020 alespoň na chvíli zapnulo celkem 4,15 milionu lidí, nejvíce od vzniku kanálu v roce 2005. Moderátor Daniel Stach se pak pro mnohé stal klíčem k orientaci ve zmatených vládních opatřeních a nařízeních.
* JEDNÁ SE O ROZPOČET. VĚTŠINU PŘÍJMŮ ČT (5,64 MLD.) TVOŘÍ TELEVIZNÍ POPLATKY. KOMERČNÍ VÝNOSY, JAKO ZEJMÉNA VYSÍLÁNÍ REKLAMY, PŘEDSTAVUJÍ POUZE DOPLŇKOVÝ ZDROJ, KTERÝ NAPOMÁHÁ NEZVYŠOVÁNÍ POPLATKŮ. STRIKTNĚ JE OMEZUJE ZÁKON.