- Hlavní majitel značky Eurowag na mobilní řešení pro kamiony.
- Rád jde příkladem, dává hodně peněz na filantropii.
- Dvacet až třicet milionů ročně, které dává na bohulibé účely ze svého, z něj dělá jednoho z největších individuálních dárců v Česku.
Jsou to moudrá slova. „Jedinečnou silou západní civilizace je možnost otevřené diskuse, reflexe a schopnost nápravy. Věřím, že vypjatá doba, v níž žijeme, změny prostředí a krize, kterým nyní čelíme, mohou posloužit jako účinný katalyzátor jinak neproveditelných změn,“ píše nám v aktuálním Forbesu Martin Vohánka a tato slova jej dobře vystihují. Vybudoval firmu W.A.G. payment solutions, která se specializuje na platební řešení pro dopravní společnosti. Jejím nejznámějším produktem je Eurowag, tedy možnost pro řidiče nákladních vozidel platit za palivo a za mýto. Martin Vohánka začínal jako teenager v docela jiné branži: obcházel paneláky v rodném Mostě a nabízel pojištění, posléze si v Ústí nad Labem otevřel vlastní pojišťovací kancelář. Po roce ji ale zavřel a přesedlal na distribuci motorových paliv. Stal se pumpařem, aniž by měl jedinou pumpu, a časem přibaloval další služby pro kamioňáky. Dnes společnost W.A.G. (podle jména Vohánkova tehdejšího společníka) patří mezi pět největších ve svém oboru v Evropě. Minoritní podíl ve W.A.G. payment solutions v roce 2016 koupil bostonský fond TA Associates. Martin Vohánka intenzivně podporuje charitativní i dobročinné projekty. Dnes patří k největším individuálním dárcům v Česku.