3,5 mld. Kč
plus 0,5 mld. Kč
retail
Notino
Brno
Kroměříž
10. 5. 1983
ženatý
cestování, kvalitní hodinky, jízda na kole
selfmade
- Když Zámec začínal prodávat parfémy, rozlišoval u nich jen dvě kategorie: voní/nevoní a prodává se / neprodává se. Jeho oblíbená vůně je červená Lacoste.
- Zámec nakopl svůj e-shop s parfémy v roce 2005, když si v časopise Elle koupil dvoustránkovou reklamu za 200 tisíc korun.
- Notino expandovalo i do Ameriky. Nakonec se z ní ale firma stáhla.
Jeden z nejúspěšnějších Čechů v internetovém obchodu. Michal Zámec už na gymnáziu v Kroměříži prodával mobilní telefony, ale při cestách do Dubaje narazil na zajímavější byznys. V roce 2004 odstartoval svůj e-shop s voňavkami Parfums.cz a postupně ho rozšířil do 22 zemí světa. Roztříštěné názvy jednotlivých online obchodů (například na Slovensku Salma.sk) sjednotil pod značku Notino. Ta podle dostupných čísel vykazuje tržby sedm miliard. Provozní zisk stabilně přesahuje sto milionů korun, ovšem v posledních letech ho snižuje investice do mezinárodní expanze, rozšiřování sítě kamenných prodejen, IT systémů a také čištění vnitrofiremních procesů. Srdce Notina tluče v Rajhradu u Brna, kde má firma obrovský sklad. Tenhle byznys stále krásně voní, ale Notino, které zaměstnává přes 1300 lidí, už dávno svým zákazníkům neposílá jen parfémy. Mezi desítkami tisíc produktů najdete všechno možné z kategorie beauty, od šamponů přes zubní pastu po kosmetiku a opalovací krémy. Podle dostupných statistik mělo Notino nejsilnější den v roce 2018 na Black Friday, kdy vyexpedovalo 301 tisíc kusů zboží za jeden den. Sám Michal Zámec se v posledních letech drží stranou médií.